Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1444160
Nej, det hjälpte inte mig med mjukvaran! BildBild

Så nu har jag mailat PST och bilen skall in och byta dämparen om 2 veckor.
Har även knåpat ihop en ljudfil åt honom som han skall skicka till Volvo.
Med hörlurar och vettig volym så hör man iaf :)
Bifogar en Dropbox länk för er som är nyfikna.
Har ni tips på vad det kan vara så skriv gärna!


https://www.dropbox.com/s/ddrm669jpolph ... r.wav?dl=0

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1445200
Teknikern ringde nu idag med dåliga besked tyvärr. Verkstadsbesöket nästa vecka är avbokat.
Han har gått in 2 bilar till denna vecka med samma problem.
Problemet nu är känt hos Volvo. Tack vare mina inspelningar så har Volvo bekräftat att just denna årsmodellen är påverkad, inga andra tydligen.

Volvo håller på letar efter felet men har ännu inte hittat det. Åtgärd lär inte bli klar förrens senare i år trodde han.
Teknikern trodde att Volvo kanske bytt leverantör för någon bussning eller liknande eller faktiskt ändrat något i framvagnen på modellen?

Jaja, kul att åka runt med missljud i några månader till då. Så mycket för Premium

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1445209
Zanders skrev:Spännande! Vilken stad är du i? Jag bokade min första service om en månad ca där jag nämnde det här problemet i bokningen. Min verkar vara tyst för nu när det blivit lite varmare ute så blir väl helt omöjligt för stackarn att lyssna på skiten :bored:
Inte alls spännande. Min helt första nybilsköp där jag byggt ihop själv, snacka om att förstöra känslan alltså.

Bor i Kungsbacka, 3 mil söder om Göteborg :)

Ja det blir lite svårare med värmen men jag har blivit så duktig att reproducera problemet så jag lyckas fortfarande varje dag BildBildBildBildBild

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1445219
Zanders skrev:Då är vi inte så långt ifrån varandra så hoppas min PST har fått samma info då!
BildBildBild

Om inte annat så be han kontakta Volvo så dom lägger in din bil i systemet så du får reda på när/om det kommer en lösning. Jobbigt att behöva jaga dom å fråga hela tiden.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1445251
timebandit skrev: ons 12 maj 2021, 08:32 Teknikern ringde nu idag med dåliga besked tyvärr. Verkstadsbesöket nästa vecka är avbokat.
Han har gått in 2 bilar till denna vecka med samma problem.
Problemet nu är känt hos Volvo. Tack vare mina inspelningar så har Volvo bekräftat att just denna årsmodellen är påverkad, inga andra tydligen.

Volvo håller på letar efter felet men har ännu inte hittat det. Åtgärd lär inte bli klar förrens senare i år trodde han.
Teknikern trodde att Volvo kanske bytt leverantör för någon bussning eller liknande eller faktiskt ändrat något i framvagnen på modellen?

Jaja, kul att åka runt med missljud i några månader till då. Så mycket för Premium Bild

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
Nåja. Du har en bil som fungerar, som tar dig från A till B.
av Lockis
#1445257
Xanthopteryx skrev: ons 12 maj 2021, 11:34
timebandit skrev: ons 12 maj 2021, 08:32 Teknikern ringde nu idag med dåliga besked tyvärr. Verkstadsbesöket nästa vecka är avbokat.
Han har gått in 2 bilar till denna vecka med samma problem.
Problemet nu är känt hos Volvo. Tack vare mina inspelningar så har Volvo bekräftat att just denna årsmodellen är påverkad, inga andra tydligen.

Volvo håller på letar efter felet men har ännu inte hittat det. Åtgärd lär inte bli klar förrens senare i år trodde han.
Teknikern trodde att Volvo kanske bytt leverantör för någon bussning eller liknande eller faktiskt ändrat något i framvagnen på modellen?

Jaja, kul att åka runt med missljud i några månader till då. Så mycket för Premium Bild

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
Nåja. Du har en bil som fungerar, som tar dig från A till B.
Fast det betyder ju inte att problemet inte finns och skapar känslor för den som är utsatt. Om man nu ska vara på det humöret så finns det ju alltid taxi om man nu inte skulle ha en fungerande bil....

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]