Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 60volvo
#1420427
Hej!

Haft lös handtagen, fettat och kikat.

Känns som om man skulle behövs justera lr fila någonstans. Någon som gjort liknande ingrepp?

Problemet borde vara tämligen känt då alla volvohandtag (08-16) jag känt på har samma problem eller tendenser...

Mvh!
av 60volvo
#1420716
Mina handtag fastnar inte. Utan går lätt tills man nästan dragit ut handtaget helt och då hugger de i och så får man ta i lite extra sen ploppar dörren upp.

Som om man borde justera någonstans alternativt fila bort grader någonstans (kan dock inte se något fel)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1420795
Jag känner igen symptomet från min XC60 MY09 jag hade förut, men jag gjorde inget åt det mer än att smörja med siliconspray vilket hade en hyfsad effekt. Jag vet inte när man gjorde om handtagen, för de ser ju annorlunda ut på nyare XC60, kanske bland annat av denna anledning?
av 60volvo
#1444366
Har provat skift handtag och allt möjligt utan framgång. De hugger som tag, de känns som att de är något med mekanismen inne i dörren. De går lätt de första cm, sen hugger de till, sen ploppar dörren upp. Handtaget far tillbaka till sin position så där är de inget fel.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]