Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mvos
#1442926
Kan man se någonstans vilka appar som funkar/går att ladda ner i XC40 P8?
Har försökt att kolla på Google Play, men ser inte vilka som fungerar.
av HeavyMetal
#1443112
Johan4321 skrev: tis 27 apr 2021, 10:50 Jag har hittat den här länken som verkar lista appar avsedda för Android Automotive OS, men jag ser inte hur man filtrerar på märke. Polestar-apparna listas fast de är märkesspecifika.

https://play.google.com/store/apps/coll ... exploreall
Det är appar för Android auto och inte för Android Automotive!

För Android Automotive verkar bara dessa appar finnas just nu.

-Podcast apps Castbox and Pocket Casts
-Library app Libby
-Radio apps iHeartRadio, Swedish Radio Play and NRK Radio; Bauer Media Audio’s Magic Radio and Radioplayer apps
-Music and podcast app Spotify
av Johan4321
#1443128
HeavyMetal skrev:Det är appar för Android auto och inte för Android Automotive!
Ok, varför tror du det? Det står överst på sidan "Explore All Apps For Android Automotive OS", så det ser ju ut att vara en lista över just det. Däremot så filtrerar den väl inte på vilka appar som är tillgängliga för olika länder och bilmärken, så det är inte svar på frågan vilka appar som finns för XC40 P8 i Sverige. Där har du bättre koll än mig om du tittat i bilen eller emulatorn.
Användarvisningsbild
av batmac
#1443149
Johan4321 skrev:
HeavyMetal skrev:Det är appar för Android auto och inte för Android Automotive!
Ok, varför tror du det? Det står överst på sidan "Explore All Apps For Android Automotive OS", så det ser ju ut att vara en lista över just det. Däremot så filtrerar den väl inte på vilka appar som är tillgängliga för olika länder och bilmärken, så det är inte svar på frågan vilka appar som finns för XC40 P8 i Sverige. Där har du bättre koll än mig om du tittat i bilen eller emulatorn.
För mig står det inte Automotive någonstans på sidan, utan bara Android Auto

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av leiwi
#1443151
batmac skrev:För mig står det inte Automotive någonstans på sidan, utan bara Android Auto
Samma här!
av Johan4321
#1443207
Mycket märkligt. Så här ser sidan ut för mig:


Screenshot 2021-04-28 190112.jpg
Screenshot 2021-04-28 190112.jpg (88.75 KiB) Visad 8383 gånger
av limerose1891
#1462955
Blir också skickad till android auto när jag klickar på länken. Har försökt googla mig till vad som finns till automotive men lyckas fan inte :x

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]