Här diskuterar vi Polestars nuvarande och kommande bilmodeller

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1441877
Brainy skrev: lör 17 apr 2021, 09:29 Grattis till Roligt köp!

Jag kan tyvärr inte komma ifrån att den är för liten för mina behov, annars hade nog jag också köpt en.

Vet att minst en person till som är med på topp-10 listan över antal skrivna inlägg på forumet har en liggande beställning, jag ska försöka få honom att skriva här ;-)

Grattis igen till köpet!
Anders
Dags att "komma ut" alltså.

Jag bokade bil i förra veckan. En av årets modeller då jag dels har lite problem med tiden (är av med den Hyundai Ioniq jag hade och kör nu korttidsleasing på 2 månader på en ID3a.)
Leverans redan i slutet av maj, eller om jag skjutet det till början av Juni för enklare hantering...

Min blir alltså en ADW 408hk, 78kWh
Long range Dual motor
Snow
Pilot
Plus
Halvelektrisk dragkrok 1500kg
19" fälgar

Jag får alltså inte värmepump, vilket hade gett några km extra räckvidd, speciellt vintertid. Men å andra sidan "ingår" paketen så det blev 30k mindre kostnad än om jag byggt en ny bil med samma config samt värmepump.
Även osäkerheten på hur förmånsvärdena ser ut efter juli spelade in.
Skärmavbild 2021-04-19 kl. 13.36.56.png
Skärmavbild 2021-04-19 kl. 13.36.56.png (44.42 KiB) Visad 802 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1441885
Najs!
Ja förmånsvärdet i Juli kan ju säkert komma bli samma som på en enklare variant ;(

Fick du någon offert / rabatt?
Användarvisningsbild
av joel80
#1441896
Inga rabatter på bilen... snackade till mig lite bättre ränta på leasingen som gjorde nån hundring eller två i månaden på leasingkostnaden.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1442034
Polestar verkar inte jobba så mycket med rabatter. :bored:
Jag kollade lite på lagerbilar men visserligen hade jag fått en ”bättre” bil så va ändå merkostnaden över 80k som inte va budgetterat för. Kanske nästa blir mer maxad.
av JAT
#1442053
Ni som har superkoll på läget. Kan det stämma att inte adaptiv farthållare är standard på Polestar 2, utan man måste välja till Pilot-paketet? (anledningen till frågan är att jag planerar ett eventuellt bilbyte)
//Johan
Användarvisningsbild
av joel80
#1442081
Precis.. på MY2022 så ingår det inte. Där börjar priserna mu på 489k före bonusen. På MY2021 ingick paketen men där började priserna på typ 640k innan bonusen tror jag det var.
Lägger man på allt så som det var förut med AWD/406hk samt paketen som ingick är priset nära 30k högre nu. Fast då får man också lite mer räckvidd, speciellt på vintern, pga att det i ett av paketen nu ingår värmepump.
av Lövet
#1442096
joel80 skrev: tis 20 apr 2021, 18:16 Fast då får man också lite mer räckvidd, speciellt på vintern, pga att det i ett av paketen nu ingår värmepump.
Frågan är bara hur mycket det skiljer i verkligheten? På andra ställen läser man att det bara handlar om några kilometer, på andra 10-15%. Vet inte vad man ska tro.

Vill man ha adaptiv farthållare och värmepump så blir ju P2 rätt dyr tyvärr pga paketeringen.
av JAT
#1442107
Just säkerhetssystemen tycker man ju på något sätt borde vara standard. Men, men...man kan ju inte få allt. Tycker det verkar vara en riktigt trevlig bil det lilla jag har provkört i alla fall. Skall försöka få till en provkörning till för att komplettera alla + och - jämfört med dess amerikanska kombattant :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]