Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1439153
Jag skulle byta motor i låskista men tappade bort fjädern som sitter vid stången från låsknoppen. Är det någon i Norrköpings trakten som har en beg låskista som jag kan köpa fjädern från. Se den som saknas på bild, lite segt att vänta till nästa vecka innan Rejmes öppnar.
IMG_20210402_204536.jpg
IMG_20210402_204536.jpg (445.49 KiB) Visad 1346 gånger
Senast redigerad av 1 snartdement, redigerad totalt 0 gånger.
#1447521
Ja bilen låser alla dörrar distinkt vid första trycket, Förmodligen lika bra som när den lämnade fabriken. Bytte bara motor i låskistan som många andra i detta forum. Googlade på felet jag hade och kom fram till att detta var den billigaste och bästa lösningen.
Om jag hade köpt en begagnad på skroten så skulle jag nog få tillbaka samma problem efter några år, nu håller det nog i 14 år igen som de jag tog bort hade gjort, under förutsättning att jag låser lika ofta. Det verkar vara ett vanligt fel på den här modellen så begagnat gick bort och nytt var för dyrt tyckte jag.
Kostade mig några timmar och 118kr + ett gem och 3st popnitar för att fixa 3 dörrar som inte ville låsa med mindre än 3-5 tryck på fjärrkontrollen vilket var sjukt irriterande.

Skickat från min Mi 9T via Tapatalk



Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]