- ons 14 apr 2021, 17:04
#1441090
Hej. Min V60 -18 har problem med att det läcker in vatten i kupén. Verkstaden har konstaterat att det läcker genom torpedväggen och identifierat att det sker vid kopplingscylindern. Kanske är det en packning som är dålig. De ska prova att byta den.
Min fråga gäller: även om nybilsgarantin löpte ut för tre månader sedan, bör man inte kunna hävda att ett sådant problem ska kunna åtgärdas på någon form av garanti? Problemet har ju förmodligen uppstått innan de tre åren passerat, med tanke på hur mycket vatten som hunnit komma in i kupén. Problemet upptäcktes dock inte förrän jag lyfte bort gummimattorna för att dammsuga och såg att det var genomblött på golvet bakom förarsätet. Kan jag hävda att Volvo/verkstaden bör ta kostnaden eller i alla fall en del av den, då detta problem inte borde kunna förväntas på en tre år gammal bil?
Min fråga gäller: även om nybilsgarantin löpte ut för tre månader sedan, bör man inte kunna hävda att ett sådant problem ska kunna åtgärdas på någon form av garanti? Problemet har ju förmodligen uppstått innan de tre åren passerat, med tanke på hur mycket vatten som hunnit komma in i kupén. Problemet upptäcktes dock inte förrän jag lyfte bort gummimattorna för att dammsuga och såg att det var genomblött på golvet bakom förarsätet. Kan jag hävda att Volvo/verkstaden bör ta kostnaden eller i alla fall en del av den, då detta problem inte borde kunna förväntas på en tre år gammal bil?