Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
#1440586
Många av kitten man köper har tyvärr extremt dålig kvalité på slangarna. T.ex. de av märkena Professional Parts. Jag köpte ett sådant kit till en -98 2.5T men det slutade med att jag istället gjorde rent originalslangarna (den som går från flamfällan till inloppet före turbon) då jag tyckte att den nya inte var bra nog.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1440642
Krelb skrev:Men en fråga där, brukar man komma långt med bara rengöring av befintligt eller är det lika bra att byta allt när man ändå är igång.
Jag köpte allt nytt när jag fixade min. Och tur var väl det! För oljeavskiljaren sprack i anslutningarna när slangen skulle demonteras!
Så... Mitt råd är att absolut köpa nytt på en gång. Då slipper du även kladdet med att göra rent oljefällan.
94-98or turbo finns bara med en sorts vevhusvent. Sugisar har en annan, och 99 blev det nytt igen.
av Krelb
#1440730
@Libbe, jag har inte T2 motorn, det är bara T.
Jag var ute och kikade nu, var ju ganska enkelt att se genom att lyfta kåpan över fuelrailen och titta ner. Så det var den förstnämnda med slangen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]