Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1440625
rylle skrev: sön 11 apr 2021, 17:53 Var inne med bilen förra veckan, fick ny mjukvara, skulle gissa 50-50 mellan SW eller HW problem. Frugan har fått byta simkort i sin mobil 2ggr (Telia simkort) de senaste två åren. Allt är möjligt i dagens "cheap shit" värld...
Blev problemet löst eller kvarstår det?
Användarvisningsbild
av rylle
#1440632
VOC i appen funkar sådär, när man öppnar står det att "Parkeringsklimat igång" men bevisligen (som tur är) är det inte igång. Men alla funktioner är OK i Appen, starta/stoppa Pklimat, låsa upp/låsa osv osv. I bilen verkar den "upptagen" med att installera alla kartor, igen... Det står "Ingen anslutning till tjänsten" får se när den orkat sig ingenom kartdatabasen om den piggar på sig.
av refbob
#1440666
Min Vilvo on call har dem fått igång...
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1441886
Nu har min VOC också lagt av sedan någon vecka.
Tänkte först det var ”vanliga problemet” att vänta en dag så funkar det men nu verkar det permanent.

Kan skicka kommandon strax efter man parkerat bilen, men aldrig annars.

Testat med och utan eget simkort, ominstallera appen. Inget funkar.
av aka06iah
#1441888
Min VOC la av hel och hållet i ett svep, i kombination med att det inte gick att låsa/låsa upp, vare sig med nyckel eller telefon. Starta bilen gick om man la nyckeln vid växelspaken där det finns en nyckelsymbol. Felet sas vara att antennen på taket lagt av, när den bytts, på min bekostnad, funkade allt igen. Dock kan jag sedan detta inte se färdväg i VOC-appen när jag i efterhand tittar på en resa. Vet någon varför? Jag ringde kundtjänst som bad mig ominstallera appen och det där vanliga att vänta nån dag, men inget löser det hela.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1441908
Den funktionen hade jag förra året, men den försvann i samband med en uppdatering av appen.
Man kunde även se hur mycket bränsle/el som förbrukades på en specifik plats.
av aka06iah
#1441986
leiwi skrev: mån 19 apr 2021, 17:07 den funktion har aldrig funnits vad jag vet,visar bara start och stopp punkt A och B
Jo, den fanns som sagt fram till jag uppdaterade appen flera gånger och dessutom fick antennen på taket på bilen utbytt. Sen är funktionen som bortblåst. Det var väldigt intressant att i detalj kunna följa sin resa, och bl.a. jämföra förbrukningen längs hela resan när man åkte en sträcka man kört många gånger.
av TomasGBG
#1442009
aka06iah skrev: tis 20 apr 2021, 08:00
leiwi skrev: mån 19 apr 2021, 17:07 den funktion har aldrig funnits vad jag vet,visar bara start och stopp punkt A och B
Jo, den fanns som sagt fram till jag uppdaterade appen flera gånger och dessutom fick antennen på taket på bilen utbytt. Sen är funktionen som bortblåst. Det var väldigt intressant att i detalj kunna följa sin resa, och bl.a. jämföra förbrukningen längs hela resan när man åkte en sträcka man kört många gånger.

Visst var den funktionen trevlig (fanns/finns(?) för laddhybrider förr) Man kunde se hastighet, el-generering och förbrukning som funktion av sträcka/tid. Jag fick den att hacka igång genom att ta ut SIM-kortet i bagaget men den slutade att fungera igen. Senare byttes min kommunikationsmodul på grund av fellarm men det hjälpte inte snigelspåret att komma igång.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]