Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1438542
Så det kan gå, plötsligt snart tillbaka i VAG-koncernen i och med köp av en Passat Alltrack. 4motion, rattvärme, adaptiv farthållare, carplay / android auto och lite sånt mysigt. Förhoppningsvis blir det en längre historia än mitt senaste Audi-ägande :-D Lite tidigt att starta tråden kanske, men avtalet är trots allt påskrivet så nu är det bara att vänta.

Tillval enligt nedan. Av funktionerna vi hade med på vår önskelista är det egentligen bara elstol med minne som föll bort eftersom det inte fanns på en enda Passat i vår prisklass. Det kommer nog ta ett tag att vänja sig av med den bekvämligheten då jag och sambon är ca 40cm olika långa. Men det är ju lättare för mig iaf, längst ner - längst bak! :P Den har inte heller någon rolig autoparkering eller sparka-under-bilen öppning av bagaget. Det sista hade iofs varit rätt praktiskt eftersom jag är en sån där som inte går två gånger. Men man kan inte få allt.

-Dragkrok, elektriskt utfällbar
-Ratt, läderklädd, multifunktion, uppvärmbar, växlingspaddlar, 3-ekrad
-Lastförskjutningsnät
-Keyless Access, nyckelfritt låssystem, i kombination med stöldskyddslarm
-Active Info Display, fullt digitala mätartavlor
-Backkamera, Rear Assist
-Ambientebelysning med vitt LED
-Automatisk avståndsreglering ACC till 210 km/h och omgivningsövervakn.system "Front Assist" med City-
nödbromsfunktion
-Bagagelucka, elmanövrerad samt elektrisk öppning av insynsskydd
-Dekorpaneler instrumentpanel "Borstad aluminium" och mittkonsol "Piano Black"
-Uppvärmbara framstolar i tre steg samt uppvärmbaraspolarmunstycken
-Parkeringsvärmare, fjärrstyrd, med timerfunktion
-Executive Edition
-Dragpaket
-Stöldskyddslarm
-Läderklädsel Nappa
-LED-strålkastare med LED-varselljus
-Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt med akustiksidorutor
-Safe Tech paket
-Radio "Composition Media"

Påbyggnadsutrustning (dvs det säljaren fixar innan leverans utöver vad som fanns med i annons)
-4st Dubbdäck Nokian
-Gummimattor
-Lastgaller
-Nybesiktad
-Stänkskydd bak
-6000 mil service

Enligt säljaren har den också We Connect / Car-Net med 99% säkerhet möjlighet att starta värmare via app. Jag räknar dock med den där sista procenten efter att ha läst en del och dividerat med Lövet på PM, men vi får se!

Jag har inte direkt några stora planer rakt av, men följande iaf:

[X] Montera dashcam
[X] Montera hundgrindar och avskiljare
[ ] Skaffa trådlös CarPlay-adapter
[ ] Skaffa gsm-start av värmare (om jag har rätt och säljaren fel)

Bilen hämtas efter påsk. Här nedan är återförsäljarens bilder, kommer fylla på med egna när den väl är hämtad :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
#1438547
Det där blir bra det. Bilvärldens schweiziska armekniv - kan allt!
Användarvisningsbild
av batmac
#1440375
Uthämtad!


Bild
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
#1440397
Det där blir bra det. Men det är nog dags att byta bort dubbdäcken rätt snart ;-)
av Lövet
#1440401
fjohan82 skrev:Inte om man ska köra hem till Umeå...? :-)
Haha, nej det är ju iofs fullt rimligt
Användarvisningsbild
av batmac
#1440416
Lövet skrev: fre 09 apr 2021, 21:19 Det där blir bra det. Men det är nog dags att byta bort dubbdäcken rätt snart ;-)
fjohan82 skrev:Inte om man ska köra hem till Umeå...? :-)
Hehe jag bad dom faktiskt skifta till vintersulorna då den stod på sommarhjulen vid första kontakt. Det kändes skapligt slösaktigt att köra ner på vinterdäck och nu upp med sprillans hakka 9, men fick den här bilden av sambon idag :-)

Bild

Kan inte riskera att bli ståendes för att det har snöat om det är så att vi måste till veterinär eller liknande så det får vara värt några barmarksmil på dubben, även om den där snön förmodligen är borta väldigt fort ;-)

Sommarhjulen fick åka med bussgods upp då jag ska lasta en till jycke imorgon .
Användarvisningsbild
av batmac
#1440479
Så, på morgonen idag innan avfärd monterade jag hundgrindar..

Bild

.. och dashcam

Bild

Eftersom jag hade lite tid över när jag ändå var i Stockholm så chansade jag på att åka förbi en från hygglo.se som hyrde ut sin obdeleven, och testade att koda in skyltigenkänning:

Bild

Bild

Kostnad: 105kr :-)
Användarvisningsbild
av batmac
#1440572
poseidon skrev: sön 11 apr 2021, 07:58 Är skyltigenkänning något tillvalspaket annars?
Förmodar det. Den använder samma kamera som lane assist som är aktivt, så hårdvaran fanns ju där.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]