Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nagarebozhi
#1440449
Lövet skrev:Det läggs upp hundratals bilder på bilar här på forumet med skyltar och det finns ingen koppling med att få några fälgar stulna. Vill man dölja absolut men det är ingen stor risk att ha dem kvar.
Ja jag har aldrig upplevt det men så är jag ny volvo ägare också så kanske är ett problem för volvon Bild

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1440450
Lövet skrev:Det läggs upp hundratals bilder på bilar här på forumet med skyltar och det finns ingen koppling med att få några fälgar stulna. Vill man dölja absolut men det är ingen stor risk att ha dem kvar.
Hur har du kollat upp det?.
av Lövet
#1440451
gubbstrutt skrev:
Lövet skrev:Det läggs upp hundratals bilder på bilar här på forumet med skyltar och det finns ingen koppling med att få några fälgar stulna. Vill man dölja absolut men det är ingen stor risk att ha dem kvar.
Hur har du kollat upp det?.
Det finns inget samband mellan bilder här och stölder. Det hade vi fått reda på.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1440452
Lövet skrev:
gubbstrutt skrev:
Lövet skrev:Det läggs upp hundratals bilder på bilar här på forumet med skyltar och det finns ingen koppling med att få några fälgar stulna. Vill man dölja absolut men det är ingen stor risk att ha dem kvar.
Hur har du kollat upp det?.
Det finns inget samband mellan bilder här och stölder. Det hade vi fått reda på.
Jovisst säkert :bored: nu skiter jag i det här framöver eftersom det enl dig inte är nån fara :laugh:

Alla kan kolla forumet utan att vara medlem för kännedom. ;-).
Lika lätt som att kolla på varuhusets parkering.
Man behöver inte vara nobelpristagare för att räkna ut att... På ett bilforum för fordons entusiaster finns det fina bilar och grejor.
Användarvisningsbild
av perin
#1440475
Bara att kolla Blocket hur det ser ut med synliga reg.nr. Hade det varit ett problem så hade det säkert reglerats.
av Lövet
#1440486
gubbstrutt skrev:
Lövet skrev:
gubbstrutt skrev: Hur har du kollat upp det?.
Det finns inget samband mellan bilder här och stölder. Det hade vi fått reda på.
Jovisst säkert :bored: nu skiter jag i det här framöver eftersom det enl dig inte är nån fara :laugh:

Alla kan kolla forumet utan att vara medlem för kännedom. ;-).
Lika lätt som att kolla på varuhusets parkering.
Man behöver inte vara nobelpristagare för att räkna ut att... På ett bilforum för fordons entusiaster finns det fina bilar och grejor.
Vill du veta hur det går till på riktigt?

Anonym person: "Hej transportstyrelsen, jag skulle vilja ha ut 10 adresser till ägare av V90 R-design i stad X"
Transportstyrelsens kundtjänst: "Absolut, inga problem, det kommer på email om 5 minuter".

Att tjuvar skulle sitta och spana på det här forumet i hopp om att stjäla ett par fälgar till en V50 som förhoppningsvis finns i närheten är liksom bara verklighetsfrämmande. Sen undrar jag ju lite hur du gör i vanlig trafik där dina skyltar syns hela tiden? ;-)
av valln
#1440498
Eller såhär kan det också gå till Boris från Baltikum åker till en flygplats och ser vilka bilar som står där och kontakter kollegan i Tumba som tar reda på ägarens adress. Boris bryter sig in, använder metalldetektor och skickar guld och kontanter på posten.

Jag skulle tro att Boris inte bryr sig om nya 19 tums r-designfälgar som står i garaget...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1440504
Lövet skrev: lör 10 apr 2021, 17:21
gubbstrutt skrev:
Lövet skrev:Det finns inget samband mellan bilder här och stölder. Det hade vi fått reda på.
Jovisst säkert :bored: nu skiter jag i det här framöver eftersom det enl dig inte är nån fara :laugh:

Alla kan kolla forumet utan att vara medlem för kännedom. ;-).
Lika lätt som att kolla på varuhusets parkering.
Man behöver inte vara nobelpristagare för att räkna ut att... På ett bilforum för fordons entusiaster finns det fina bilar och grejor.
Vill du veta hur det går till på riktigt?

Anonym person: "Hej transportstyrelsen, jag skulle vilja ha ut 10 adresser till ägare av V90 R-design i stad X"
Transportstyrelsens kundtjänst: "Absolut, inga problem, det kommer på email om 5 minuter".

Att tjuvar skulle sitta och spana på det här forumet i hopp om att stjäla ett par fälgar till en V50 som förhoppningsvis finns i närheten är liksom bara verklighetsfrämmande. Sen undrar jag ju lite hur du gör i vanlig trafik där dina skyltar syns hela tiden? ;-)
Japp jag känner till allt det där sedan länge. Jag hade inte lust att göra ännu mer reklam för hur det (kan) gå till det är bara dumt. Sen att du gör det är rätt förvånande. Att en smart tjyv skulle vilja ha sin info på mejl nej. Transportstyrelsen (kan) även bli misstänksamma över en sådan fråga om de är lite med men det kan ju bero på till vem på TS frågan ställs till.
Jag menar även hela bilar fälgar mm kan försvinna. Jag har aldrig nämnt nått om några V50 fälgar.
Mina skyltar kan jag inte göra något åt.
Jag gör det lilla jag kan göra för att hålla tjyven borta för alla mer kan jag inte göra. Men struntar i det nu då det inte verkar så
värst uppskattat.
Jag menar alla forum. Ska man sno något kollas det överallt nätet på parkeringar uppfarter till villor osv. Det sa du ha klart för dig. Du behöver inte ta åt dig personligen o ingen annan heller och det är ju era grejor .
Lövet kan du svara på frågan jag ställde dig från början. Hur har du gått tillväga för att fastslå det du sade först?.
Senast redigerad av 4 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
av Qualia
#1440514
Börja bli offtopic.
Kan vi inte posta litet bilder i ställe..

Sommar däck på och nytvättat.
Bilagor
6CFEB3EF-C9CF-4F62-95EC-A7B17CD15C0E.jpeg
6CFEB3EF-C9CF-4F62-95EC-A7B17CD15C0E.jpeg (459.63 KiB) Visad 484 gånger
av fkullberg
#1440545
Sommardäck på och tvätten avklarad 😎
39B6C8F1-D033-458D-B08A-017155391144.jpeg
39B6C8F1-D033-458D-B08A-017155391144.jpeg (1014 KiB) Visad 408 gånger
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 39

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]