Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1439937
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 16035/2019

Någon som monterat ett sådant i någon bil? Fästes med tryckknappar och skall vara enkelt att montera men jag förstår faktiskt inte hur man skall göra. Hittar inga hål att fästa knapparnas fäste i inredningen.
Vad är det jag missar? Killen som sålde det är trött på sitt jobb och "kunde" inte få fram anvisningarna som jag länkade till. Vill undvika att be Bilia montera det av flera anledningar :)

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1440102
Gillar upplägget! när vi är på hytta så hivar man in grejerna i skuffen, geggigt/snöigt/blött... Men... det var rejält med pyssel för att få dit den... och att man skall skära ut lastöglorna själv? kanske för att man de som inte vill använda dem skall ha ett helt material.
#1440112
Så det är alltså bäst att avatätta en helg då till detta Måste ju riva ut hundgrinden med som är tung å otymplig.

Men det är ganska så enkelt att montera dit fästena för knapparna?

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1440137
Med en hundbur ovanpå har jag svårt att tro att man ens behöver fästa tryckknapparna.
Använd öglorna som går över baksätet, och fäst med dubbelhäftande tejp på sidorna.
#1442352
Ilduce77 skrev:Hade en sådan i min tidigare Xc60.

Det är bara att skruva in skruven i klädseln.

Hålen syntes inte när jag skruvade ut skruvarna igen, ett år senare, när jag bytte bil...

BildBild
Tack för svar. Bättre sent än aldrig men haft andra bekymmer så inte kommit någon vart än med detta men kommer ta tag i det under veckan! Bild
Kan du svara på om skruven kommer skruvas i plåt bakom eller om det bara är tyg och isolering den fäster i? Är det plåt den fäster i så kanske bra med en skruvdragare istället för mejsel som dom rekommenderar?
Har ingen måste planera å låna en isåfall Bild

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk



Edit:
Nu är det monterat och klart. Bryr man sig inte om 100% passform så är det enkelt och går fort Bild Riktigt smidigt faktiskt. Här har Volvo tänkt till...
Nu skall jag försöka sanera lite hundhår sedan sätta tillbaks grinden :)

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]