- tis 06 apr 2021, 21:13
#1439863
Jag fick nedslag på besiktningen på glapp i spindelled på min V60-15 (AWD). Min PST säger att spindelleden är nitad på länkarmen och hela måste bytas - 4papp. Det verkar finnas lösa leder, men de är väl till generationen innan då gissar jag...
Har sökt efter instruktioner på nätet, men hittar inget. Hur mycket jobb är det? Spontant borde det bara vara och ta loss den gamla armen och skruva dit den nya med tanke på att det är McPherson. Hur sitter spindelleden i spindeln? Kona eller cylindrisk? Behöver man några specialverktyg? Är det något som sitter fast och behöver bändas loss med kofot efter 10k mil, eller kan man rimligtvis ta loss den med normalt våld?
Jag har verktygen, men får skruva på gatan pga garaget är upptaget förr stunden.
Tacksam för svar. Byter hellre båda länkarmarna och styrlederna själv för ungefär samma pengar och har allt fräscht de kommande åren.
Har sökt efter instruktioner på nätet, men hittar inget. Hur mycket jobb är det? Spontant borde det bara vara och ta loss den gamla armen och skruva dit den nya med tanke på att det är McPherson. Hur sitter spindelleden i spindeln? Kona eller cylindrisk? Behöver man några specialverktyg? Är det något som sitter fast och behöver bändas loss med kofot efter 10k mil, eller kan man rimligtvis ta loss den med normalt våld?
Jag har verktygen, men får skruva på gatan pga garaget är upptaget förr stunden.
Tacksam för svar. Byter hellre båda länkarmarna och styrlederna själv för ungefär samma pengar och har allt fräscht de kommande åren.