Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av SirDuke
#1440121
Hej alla!

Jag tänkte åka till en Gör det själv-hall för första gången och lyfta bilen för att avfetta och spola under. Fattar det som att det är bättre än att ta automattvätt.

Nån som vet hur man betalar, är det per minut man är i hallen, eller per minut när vattnet är på, etc? Jag vill ju hinna kika runt, spraya, vänta, spola... Det är väl hyra för liften också. OKQ8.

Tack på förhand! :-)
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1440128
SirDuke skrev: tor 08 apr 2021, 08:44 Tack för übersnabbt svar!

Hmm hur tvättar man underredet då...?
Det är lugnt, att man inte får på den stationen jag tvättar på säger inte att det är så överallt :)

Man kan ha någon förlängare kanske, det kan nog någon annan svara bättre på :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1440130
Man trycker ofta ut en slags p-biljet som man sedan går in och betalar för i kassan innan man kan köra ut igen. (Alltid kul när folk ska köpa korv till hela familjen framför och det kostar mig 7,:50:-) :-D
av SirDuke
#1440139
Micce1980 skrev: tor 08 apr 2021, 08:57 Man trycker ofta ut en slags p-biljet som man sedan går in och betalar för i kassan innan man kan köra ut igen. (Alltid kul när folk ska köpa korv till hela familjen framför och det kostar mig 7,:50:-) :-D
:-D
#1440141
SirDuke skrev: tor 08 apr 2021, 08:44 Tack för übersnabbt svar!

Hmm hur tvättar man underredet då...?
Det skall finnas en underreds-avspolare hängd någonstans i tvätthallen(du trycker ut den befintliga lancen och sätter dit den och vice versa efter användning*) . på min gör-det-själv fanns det bara en och man fick dela ifall flera ville köra en sådant men oftast väldigt få här.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]