Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har sökt mig runt här i forumet men tycker mig inte hittar något svar, därav min nya tråd...

Har nyligen köpt en XC60 MY20. Jag har läst på och satt in mig i de flesta funktioner, men en sak jag aldrig fått att fungera är fot-swipe för att öppna bakluckan. Enligt försäljaren ska det funka eftersom bilen har "Keyless Entry and Start" men inte heller han fick lycka att öppna sig med fotrörelsen.

Min fråga, kan min bil vara utrustad med "Keyless Entry and Start" men inte med fot-swipefunktionen? Om, inte vad kan det vara för annat fel?
Om du har keyless och ellucka så ska du kunna öppna med foten. Sparkar du på rätt ställe? Se manualen var och hur du ska göra. Under andra parkeringssensorn från vänster ska du sparka rakt in och sedan ta ett steg tillbaka.

Mvh
Per
Det där är en tveksam grej som fungerar när den behagar. Utom när man spolar bilen undertill med högtryck för då öppnas bakluckan... Jag tycker det är värdelöst när det fungerar så dåligt och bryr mig inte längre om att ens försöka. Ser bara fjantigt ut stå där och balansera på ett ben och sparka med det andra
Jag lyckas 9 ggr av 10. Lägg nyckeln i mittkonsolen när du tvättar så öppnas varken bakluckan eller att låsen håller på att klicka.
js1 skrev: tor 25 mar 2021, 07:36 Jag lyckas 9 ggr av 10. Lägg nyckeln i mittkonsolen när du tvättar så öppnas varken bakluckan eller att låsen håller på att klicka.
Så är det för mig också. En mycket trevlig funktion när man kommer med famnen full av paket och/eller kassar.

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]