Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olson
Micklo skrev:Hur är motorn på din fd taxi? Är den renoverad någon gång?
Vet inte om den är renoverad, den går bra iaf.
Användarvisningsbild
av Kliszow
black skrev:128000 mil? det var inte lite det..... har du haft den länge? samma motor?

Originalmotorn till 121 000 mil, vxlåda och bakåt ej bytt,, min bror köpte den fabriksny 85, har rullat många mil genom Europa. (D)
av Micklo
128 000mil??? Inte dåligt... :) En sån bil har ju "betalat" av sig själv flera gånger om...

Gasspjället spökade för mig ett tag också men efter senaste servicen rengjordes det och sen har den gått bra...

Ett annat känd "v70" sjuka jag hade var att kabeln till startmotorn ärjat och gav dålig kontakt så rätt var det var blev jag ståénde :(
Inget allvarligt men de tog ett tag innan jag kom på vad det var, bytte kabeln och sen inga problem...

Är det någon fler som har en bil som "äter" stötdämpare bak??
Jag har bytt bak två gånger men aldrig fram...??
Första bytet volvo orginal, men nu har jag gas dämpare bak... Få se om dom håller längte...
av Nusse77
Jag sålde min V70 -00 (tidiga karossen) i somras, då hade den gått 29.200 mil och hade inga tekniska fel, allt fungerade fint. Lite sliten klädsel, men normal/fin i karossen.

Jag fick 50.000:- för den, så lite mera lär du ju få för din -01.
Användarvisningsbild
av cycler
17500 mil ...... hade gått 15 000 de första 3 åren....tjänstebil...

Nog dags att byta om man skall.... annars får man nog hade den ett bra tag till.....

/C
av bobba
Måste skryta lite nu om min v70 d5-02 . 84000 taxi mil. samma motor o växellåda sedan ny. Allt handlar om service o underhållning av bilen.
av stefang
Micklo skrev: Omöljig att sälja om man inte vill skänka bort den, men den är värd mycket i mina ögon så länge jag har kvar den...
Man har väl gått i bilbytar tankar några gånger men det har "gått över"
Särskillt nu efter jag pratat med en bilhandlare och han sa att jag får ca 50 000:- i inbyte för min om jag köper en nyare.

Jag kör nog min v70 tills den rostar bort =)

Hur gör ni?
Jag sålde min V70n -01 2,5D (också 27 000 mil) i Finland.
av Micklo
Kul att höra lite andra åsikter och erfarenheter, det blir nog till att ha kvar den gammla volvon iaf... Varför ska man köpa i stort sett samma bil med samma motor men lite nyare? Och samtidigt förlora 100t? Nä det blir nog en lättare Face lift och en PPC dosa från Bsr sen kanske man kan åka några år till...
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]