NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det du råkat ut för är helt klart monteringsfel , montören på firman talar naturligtvis i egen sak och har inte gjort fel. Har du kollat att lagren verkligen var bytta? Närmsta namngivna firma här hos mig tar ibland betalt för lagningar som ej blivit gjorda. Samt att de byter delar som ej är nå fel på. Tyvärr.
Marnlasse skrev: ons 10 mar 2021, 12:12 Det du råkat ut för är helt klart monteringsfel , montören på firman talar naturligtvis i egen sak och har inte gjort fel. Har du kollat att lagren verkligen var bytta? Närmsta namngivna firma här hos mig tar ibland betalt för lagningar som ej blivit gjorda. Samt att de byter delar som ej är nå fel på. Tyvärr.
Jo att lagren blev bytta rådde det ingen tvekan om. Såg ju att de hade satt in de skinande nya lagren i spindlarna istället för de gamla rostiga.
Om det är monteringsfel får vi hoppas att inte Mekonomen bilverkstad gör samma miss igen. Låter dock otroligt att en så stor verkstadskedja inte skulle ha kunskap :-/
Här är en video som visar på skillnader mellan "China" och "Premium" kullager. Dock inte just hjullager ;-)
Men det där med tätningarna kan mycket väl vara relevant även för hjullager.. Skulle lätt kunna förklara haveri redan efter 4v.
https://www.youtube.com/watch?v=Ao6kE0WUTeo
Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gån[…]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de t[…]