Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Michelin
#1400584
Jag har en hel del TFT instrument liggandes, både för manuell och automatare. Ni kan få dem för 1500kr styck
Användarvisningsbild
av johnnype
#1401716
Michelin skrev:Jag har en hel del TFT instrument liggandes, både för manuell och automatare. Ni kan få dem för 1500kr styck
Skickade PM, jag är intresserad så klart!

V70 2012 Bensin/Automat 2.5T á 230hk
av IceAck
#1434571
Hej!
Någon som löst bränslemätaren?
Har en -16 som jag haft i ett par veckor men där adaptiva farthållaren inte fungerat. Läste mig till att det måste berott på att mätaren blivit backad...
Fixade ett nytt mätarhus och mätarställningen gick upp med 30 mil. Really?! All this for 30 jävla mil???
Farthållaren fungerar nu men kan som sagt inte se bränslemätaren.
Den beter sig som andra beskrivit. Blinkar rött i botten när man startar för att sedan slockna helt. Har även provat med ett mätarhus från en manuell och samma med den och bränslemätaren.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1434575
IceAck skrev:Hej!
Någon som löst bränslemätaren?
Har en -16 som jag haft i ett par veckor men där adaptiva farthållaren inte fungerat. Läste mig till att det måste berott på att mätaren blivit backad...
Fixade ett nytt mätarhus och mätarställningen gick upp med 30 mil. Really?! All this for 30 jävla mil???
Farthållaren fungerar nu men kan som sagt inte se bränslemätaren.
Den beter sig som andra beskrivit. Blinkar rött i botten när man startar för att sedan slockna helt. Har även provat med ett mätarhus från en manuell och samma med den och bränslemätaren.
Finns 16 ens utan TFT-huset? Det ska gå att ladda mjukvara om den mot förmodan kom med ett halvdigitalt har jag för mig.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1434614
I teorin finns 2016 utan TFT-instrument. Det ingick nämligen i teknikpaketet (åtminstone för XC70). Men teknikpaketet ingick i sin tur i Classic, som inte kostade något extra. Så på det sättet borde ju alla 2016 haft TFT. Classic fanns ju även till V70.
av IceAck
#1434651
Förtydligande. Hade TFT-DIM redan innan men löste problemet med mätarställningen som fick den adaptiva farthållaren att bugga ur med en "ny" TFT-DIM från skroten. Nya DIM löste problemet med farthållaren men jag ser istället inte bränslenivån...
Och i ämnet vad som är monterat i en -16. Hade en ratt som inte hade knappar a för adaptiv farthållare. Saknade alltså öka och minska avståndet knapparna men det är löst med rattbyte.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]