Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344550
Som sagt så är jag en idiot :-D
Tror delvis at jag filtrerade bildelsbasen med mitt reg nr och inte fann spegeln till v70in, sen tror jag den kostar runt 4 ggr mer nu när jag tittar (kan ju va att det endast finns elektrisk kvar)
#1344761
fatmiggz skrev:Även jag har köpt en ramlös spegel men får inte bort gamla spegeln. Den sitter som ett berg, hur får jag bort den utan att spräcka rutan?
Vrider med eller moturs

Allt finns att läsa här bl.a https://accessories.volvocars.com/Insta ... 18)%202016
#1344815
fatmiggz skrev: mån 28 okt 2019, 21:25 Även jag har köpt en ramlös spegel men får inte bort gamla spegeln. Den sitter som ett berg, hur får jag bort den utan att spräcka rutan?
Det krävs som sagt inget tryck mot eller ifrån rutan endast rotation som krävs, kanske värt att rutan inte är iskall när det görs också.
#1346209
fatmiggz skrev:Försökte göra det här i somras utan att lyckas. Hur lätt är det att rotera hållaren? Börjar fundera på om den är ditsatt med locktight eller liknande
Inte speciellt hårt, har nog lossat min 4 ggr samt fler av andra. En treåring klarar det men det gäller att rotera den helt rakt annars gör den lite motstånd
#1434522
Livar upp tråden lite med en fråga.
Ni som har köpt nya spegel, har ni bytt fästet bakom ink kulleden? Jag såg ju att plastkåpan för city safety inte går in och tänkte höra hur det fungerar när man tar bort kulleden.
Hur ser arbetsprocessen ut, nya spegeln (ramlös) och gamla spegeln. Är det bara att dra ut med kraft på de bägge eller gäller det att ta loss hela kåpan för att ta bort ngn slags låsning som det tipsades om tidigare i tråden?

tacksam för svar! :)
#1434576
kimre skrev: mån 08 mar 2021, 22:47 Livar upp tråden lite med en fråga.
Ni som har köpt nya spegel, har ni bytt fästet bakom ink kulleden? Jag såg ju att plastkåpan för city safety inte går in och tänkte höra hur det fungerar när man tar bort kulleden.
Hur ser arbetsprocessen ut, nya spegeln (ramlös) och gamla spegeln. Är det bara att dra ut med kraft på de bägge eller gäller det att ta loss hela kåpan för att ta bort ngn slags låsning som det tipsades om tidigare i tråden?

tacksam för svar! :)
Här finns anvisningar för hur den monteras: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic :-)
#1434605
fjohan82 skrev:
kimre skrev: mån 08 mar 2021, 22:47 Livar upp tråden lite med en fråga.
Ni som har köpt nya spegel, har ni bytt fästet bakom ink kulleden? Jag såg ju att plastkåpan för city safety inte går in och tänkte höra hur det fungerar när man tar bort kulleden.
Hur ser arbetsprocessen ut, nya spegeln (ramlös) och gamla spegeln. Är det bara att dra ut med kraft på de bägge eller gäller det att ta loss hela kåpan för att ta bort ngn slags låsning som det tipsades om tidigare i tråden?

tacksam för svar! :)
Här finns anvisningar för hur den monteras: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic :-)
Själva monteringen är inga problem det jag undrar är om kåpan som visas i Steg 4 i instruktionen, hur man har gått tillväga för att få den att passa. Antar att det är bäst att byta fästet som sitter i kulleden, eftersom fästet för den nya spegeln är aningen kortare än gamla spegel och kåpan i steg 4 kan inte monteras.
#1435108
kimre skrev:
fjohan82 skrev:
kimre skrev: mån 08 mar 2021, 22:47 Livar upp tråden lite med en fråga.
Ni som har köpt nya spegel, har ni bytt fästet bakom ink kulleden? Jag såg ju att plastkåpan för city safety inte går in och tänkte höra hur det fungerar när man tar bort kulleden.
Hur ser arbetsprocessen ut, nya spegeln (ramlös) och gamla spegeln. Är det bara att dra ut med kraft på de bägge eller gäller det att ta loss hela kåpan för att ta bort ngn slags låsning som det tipsades om tidigare i tråden?

tacksam för svar! :)
Här finns anvisningar för hur den monteras: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic :-)
Själva monteringen är inga problem det jag undrar är om kåpan som visas i Steg 4 i instruktionen, hur man har gått tillväga för att få den att passa. Antar att det är bäst att byta fästet som sitter i kulleden, eftersom fästet för den nya spegeln är aningen kortare än gamla spegel och kåpan i steg 4 kan inte monteras.
Jag fick loss fästen från kulleden genom kraft. Så är det någon annan som är i samma läge, så gjorde jag som så att jag drog ut kulleden direkt från den gamla samt nya. Behövde inte ta bort någon låsning eller liknande :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]