Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1434537
Det externa sim du använder är till diverse nätanslutna tjänster spotify tunein navigation etc etc voc sim styr bara kommunikation till kundtjänst sos samt kommunikation mellan bil och app
av falkeman
#1434549
Det är rätt att voc SIM ej går att ta bort, men så fort du sätter i ett P-SIM går även voc på det, finns beskrivet i manualen under bilmodem
av DajaZ3
#1435342
Någon som vet om det finns någon lösning på detta? Testade igår att starta värmaren från bilen och då gick det att slå av från appen. Men att starta från appen går fasiken inte.....
av LasseJsson
#1435343
falkeman skrev:Det är rätt att voc SIM ej går att ta bort, men så fort du sätter i ett P-SIM går även voc på det, finns beskrivet i manualen under bilmodem
Precis som skrevs ovan så finns det koppling mellan "P-SIM" och onCall.
Kollega har ny XC60 och haft problem i ett par veckor. Rekommenderade han att plocka ur P-SIM och sen fungerade onCall igen
av johbj
#1435349
LasseJsson skrev: fre 12 mar 2021, 17:50
falkeman skrev:Det är rätt att voc SIM ej går att ta bort, men så fort du sätter i ett P-SIM går även voc på det, finns beskrivet i manualen under bilmodem
Precis som skrevs ovan så finns det koppling mellan "P-SIM" och onCall.
Kollega har ny XC60 och haft problem i ett par veckor. Rekommenderade han att plocka ur P-SIM och sen fungerade onCall igen
Jag tror inte felet sitter där generellt, eftersom om du väljer att stänga av modemet i bilen (innebär att On Call går på det inbyggda Sim-kortet) så blir det ingen skillnad för mig.
Jag tror helt enkelt kollegan hade ”tur” och det var hans tur att få igång VOC :) Ringde supporten och min V60 CC var en av dom drabbade som inte kommit igång än men att det var på gång i närtid, ”vi ser ljuset i tunneln” sa supporten :D
av johbj
#1435792
Nu har det kommit två uppdateringar (gällande version 4.11.1 tror jag) och forfarande är min bil stendöd när den efter ca 10 min gått in i någon form av stand-by, går inte att skicka några kommandon alls då.
Innan bilen somnar så funkar det klockrent att skicka men sen när bilen somnat är det kört :bored: :bored:
Någon fler än jag som fortfarande har problem/strul efter senaste uppdateringen?
Användarvisningsbild
av TTure
#1435806
Exakt samma problem på våran XC60 uttagen sep 2019. Har oxå uppdaterat till senaste versionen, både på båda våra iPhone och iPad. Enligt ktj var det fortfarande problem med en del ”nyare” bilar!?
När är Era bilar uttagna som fortfarande har problem?
Användarvisningsbild
av Brainy
#1435835
TTure skrev: mån 08 mar 2021, 21:52 Temporära fixen fungerade! Tack för tipset @dabman!
Tog några ggr med timerstart och direktstart av parkeringsvärmaren innan appen visade ”igång”, sedan fungerade avstängning, låsning, fjärrstart som vanligt😀 Synd att ktj inte tipsade om fixen för en vecka sedan när jag pratade med dem😏 Använder IOS och har även uppdaterat VOC-appen med dagens uppdatering (4.11.0) så nu fungerade även widgeten till VOC.
Var ju tvungen att gå ut och testa... statusen i appen ändrades direkt men det gick inte att slå av värmaren från appen. På chans testade jag låta voc starta bilen och döm av min förvåning när den hoppade igång :-D
Sen gick det också att stänga av värmaren.
Hoppas det fortsatt fungerar imorgon.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]