Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1434355
Hej.
Jag har en släpvagn som har ledlysen runt om förutom på skyltbelysningen. Min v60 som är en 2011 har 13-polig kontakt och jag har en vanlig adapter till 7-polig. Med den så blinkar dock bakljusen konstant och en felkod om trasigt belysning på släpet kommer upp. Köpte en adapter med motstånd för led hos Vparts som skulle åtgärda detta.

Fick hjälper det inte utan är på samma sätt. Kan det ha något med att skyltbelysningen på släpet inte är led?

Tacksam för inputs :)
#1434373
Börja först med att koppla på en vagn med vanlig belysning. Funkar det som det ska då beror det på att det är ledlampor som förbrukar så lite ström att bilen tror det är fel å belysningen. Fanns de som löste problemet med att montera vanliga lampor för bilen ska förstå att belysningen funkar. Vet än de som monterade vanliga lampor inkapslad bara för att få upp förbrukningen. Men det är ju ett tag sedan. Du kan ju kolla med volvo om det finns nyare programvara. Fast börja koppla vagn med vanlig belysning så det inte är något annat fel.
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]