Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1434211
apersson850 skrev:Då vet vi att de inte fungerar med samma mjukvara. Jag har fortfarande min original från 2012 i min bil. Men än har jag inte köpt något släp nytt nog för att få problem.
Räcker att man uppgraderar belysningen till LED för att råka ut för problem. Har numer inget släp utan enbart LED längre då det inte finns anledning att åka runt med glödlampor på släp för mig.
#1434318
Hmm, men hur vet jag vilket år min första TRM kommer ifrån?
Bilen har eftermonterad krok. Så TRM kan vara tagen ifrån en skrot.
Den "nya" TRM ska vara från en 2014 års modell, iaf enligt skroten jag köpte den ifrån.
Samt kan jag byta sådär som jag har gjort utan att behöva uppdatera mjukvara?
Senast redigerad av 2 nesum, redigerad totalt 0 gång.
#1434336
ER skrev: Har numer inget släp utan enbart LED längre då det inte finns anledning att åka runt med glödlampor på släp för mig.
Släpfordonen hänger på alldeles för liten del av min totala körsträcka för att det ska vara någon mening att byta där. Bara för bytandets skull, alltså. Flaksläpen har både glödljus och LED, men det beror på att jag har hängt dit backljus i efterhand. De är LED. De fungerar med min gamla TRM. Finns förstås ingen övervakning på dem ändå.
#1434368
Hur vet jag vilket år min första TRM kommer ifrån?
Bilen har eftermonterad krok, så TRM kan vara tagen ifrån en skrot.
Den "nya" TRM ska vara från en 2014 års modell, iaf enligt skroten jag köpte den ifrån.
Samt kan jag byta sådär som jag har gjort utan att behöva uppdatera mjukvara?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]