Moderator: Moderatorer

#1434236
fjohan82 skrev: sön 07 mar 2021, 16:44 Ja jag granskar noga, men tyvärr är det saker som har uppstått med tiden som åtgärdas.
Först "blödde" det igenom, vilket krävde omlackering.
Nu är det handtaget till bakluckan som har legat mot och skavt i lacken, tydligen har Volvo kommit med någon instruktion hur det ska monteras på ett bättre sätt.

Sen såg jag att någon har lyckats repa stötfångaren fram under ena strålkastaren, ser ut som märke från en dragkrok som först har backat mot sen "tvärsvängt" och repat. Det syns faktiskt inte på bilden...
Vet inte om jag ska ta upp det eller ej, men det måste ha hänt senaste veckan.
Någonstans finns ju en gräns, det är väl bar att inse att det är sånt som händer.
Får jag den omlackerad så är det desto mer irriterande när (inte om) det händer nästa gång, när det är nytt och fint.
Kanske bättre att lägga lite tid med polermaskinen istället.
Lite principfrågor, orsakar andra skador på din bil ska! de stå för kalaset. Men har du tolerans och e beredd att frånse fixa själv för det är kul så.. eller så är det en bruksbil..
#1434250
DOdell skrev: sön 07 mar 2021, 18:38
fjohan82 skrev: sön 07 mar 2021, 16:44 Ja jag granskar noga, men tyvärr är det saker som har uppstått med tiden som åtgärdas.
Först "blödde" det igenom, vilket krävde omlackering.
Nu är det handtaget till bakluckan som har legat mot och skavt i lacken, tydligen har Volvo kommit med någon instruktion hur det ska monteras på ett bättre sätt.

Sen såg jag att någon har lyckats repa stötfångaren fram under ena strålkastaren, ser ut som märke från en dragkrok som först har backat mot sen "tvärsvängt" och repat. Det syns faktiskt inte på bilden...
Vet inte om jag ska ta upp det eller ej, men det måste ha hänt senaste veckan.
Någonstans finns ju en gräns, det är väl bar att inse att det är sånt som händer.
Får jag den omlackerad så är det desto mer irriterande när (inte om) det händer nästa gång, när det är nytt och fint.
Kanske bättre att lägga lite tid med polermaskinen istället.
Lite principfrågor, orsakar andra skador på din bil ska! de stå för kalaset. Men har du tolerans och e beredd att frånse fixa själv för det är kul så.. eller så är det en bruksbil..
Ja min bil är ju inget museiföremål, även om jag vill ha den i gott skick.
Det är dock omöjligt att veta var och när det har skett, så det går inte att komma någonstans med det.
Tror det mesta försvinner med en polermaskin, tänker inte lägga flera tusenlappar på något som kan bli påkört 2 dagar efter att bilen hämtats ut. Hade det däremot varit djupa repor och sprickor hade det varit en annan sak.
#1434324
Lämnat bilen på verkstaden, får se hur lång tid som behövs. Bättre med längre tid och ett bra resultat än stress... :-)
Lånebil blev en ny V60 som jag haft innan, den skulle behöva en tvätt :angelo:
#1434429
DOdell skrev: mån 08 mar 2021, 14:55 Körde också en V60 MY19 när OR var på verkstan. Men måste säga att designen inte når upp i MY17. Ratten e jätteful 😜
Haha eller hur, den ändrar inte ens låt när jag trycket på knapparna på ratten...
Nej men den går väl bra med sina 150 hästar. Var och tvättade den för en stund sen, det var till och med saltgrus i sätena, där går gränsen.
Dock är "det största problemet" nivån mellan golvet och insteget, slår i fötterna varje gång jag ska gå in/ut. Den gamla modellen har sitt golv i bättre nivå med tröskeln.
Det kanske är en vanesak, vad vet jag...
#1434449
Beställt olja till mina V70 bilar skönt att de både körs med samma A5B5 klassning, blev en 20L dunk av märket Mobil. Samt fick en filtersats från vparts, prisvärt. Har varit nöjd med vparts tidigare, hoppas det fortsätter 😅
#1434551
fjohan82 skrev:
DOdell skrev: mån 08 mar 2021, 14:55 Körde också en V60 MY19 när OR var på verkstan. Men måste säga att designen inte når upp i MY17. Ratten e jätteful 😜
Haha eller hur, den ändrar inte ens låt när jag trycket på knapparna på ratten...
Nej men den går väl bra med sina 150 hästar. Var och tvättade den för en stund sen, det var till och med saltgrus i sätena, där går gränsen.
Dock är "det största problemet" nivån mellan golvet och insteget, slår i fötterna varje gång jag ska gå in/ut. Den gamla modellen har sitt golv i bättre nivå med tröskeln.
Det kanske är en vanesak, vad vet jag...
Jag gillar nya V60 jättemycket men jag håller med om att insteget är... konstigt. Det kanske är en vanesak som sagt, men mot gamla V60 är kupén överhuvudtaget lägre och tightare.
#1434552
Sålde till slut min 850 T-5R i helgen, saknar den redan men när jag inte längre kunde ha den under tak, och det inte fanns någon överskådlig plan på att få de stora kvarvarande reparationerna gjorda, då kände jag mest att jag bara dödar den med att ha den stående ute konstant. Tyvärr, som fan. Men det var nog rätt.
#1434638
Briander skrev:Sålde till slut min 850 T-5R i helgen, saknar den redan men när jag inte längre kunde ha den under tak, och det inte fanns någon överskådlig plan på att få de stora kvarvarande reparationerna gjorda, då kände jag mest att jag bara dödar den med att ha den stående ute konstant. Tyvärr, som fan. Men det var nog rätt.
Det var ju tråkigt att höra, men ibland måste man ju ta svåra beslut också Bild
  • 1
  • 1459
  • 1460
  • 1461
  • 1462
  • 1463
  • 1845
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]