Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1434148
Tycker detta är bedrövligt av Volvo, framför allt att inte officiellt informera om problemen med VOC och även ge en tidshorisont för när det kan vara löst.
Jag är i behov att kunna starta värmaren på avstånd och oregelbundna tider varje dag och eftersom det inte funkar med appen har jag varit utan denna möjlighet i snart en månad....
Någon annan som fått igång sina funktioner dom närmaste dagarna?
av kantarell
#1434155
Fick problem ett par dagar i förra veckan men sedan dess funkar det bra. Jag startar värmaren från mobilen varje dag när det är kallare än +5 och tiden för att starta den blir bara kortare och kortare och perioderna mellan krånglande funktion blir längre och längre.
av dabman
#1434460
Jag har fortfarande problem. Ringde supportnumret via vocappen.

Pratade med en tekniker som sa att de flesta 95-98% har fått tillbaka funktionen, men att de finns några kvar. De har skickat det vidare till telenor för att ordna med de sista som ej ännu har kontakt med sin bil.

Han kunde gå in och se min bil att den hade köade kommandon från någon vecka tillbaka.

Han berättade också om en temporär fix om att man kunde sätta på parkeringsvärmaren när man satt i bilen och hoppas att statusen skulle uppdateras i voc för att då stänga av den via voc, så skulle kommunikationen mellan bli och voc vara återställd - men han sa att det inte hjälper alla.

Han rekommendera att sitta still i båten och invänta telenor fixar de återstående problemen.
Användarvisningsbild
av TTure
#1434512
Temporära fixen fungerade! Tack för tipset @dabman!
Tog några ggr med timerstart och direktstart av parkeringsvärmaren innan appen visade ”igång”, sedan fungerade avstängning, låsning, fjärrstart som vanligt😀 Synd att ktj inte tipsade om fixen för en vecka sedan när jag pratade med dem😏 Använder IOS och har även uppdaterat VOC-appen med dagens uppdatering (4.11.0) så nu fungerade även widgeten till VOC.
av falkeman
#1434521
Capitano4 skrev:Så VOC har ett inbyggt kort som kör Telenor? Vill man ha eget så kan man tex ha halebop som extra kort och stänga av Telenor då?
JA.
JA.
av Henkan
#1434533
falkeman skrev:
Capitano4 skrev:Så VOC har ett inbyggt kort som kör Telenor? Vill man ha eget så kan man tex ha halebop som extra kort och stänga av Telenor då?
JA.
JA.
Du kan aldrig stänga av det inbyggda som VoC använder, det går via Telenor vare sig du vill eller ej.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

Hej, Som rubriken lyder har min V50 1.6d frå[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]