Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fille48
#910373
V70 2002

Tjena

får inte till min glappa kontrollindikator för helljuset (blåa)

följt instruktionerna och lött på de punkter som tipsas i trådens bilder, tror jag haft ur panelen och lödit 5 ggr pga felet kommer tillbaka.
Hela Augusti funkade det fint i över en månad, men sen kom kylan och då problemen igen...


Verkar långsökt:
Även provat om det är dålig kontakt/ärgat i släpvagnsuttaget:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Men jag får batterispänning (-12 +12V beroende på hur man kopplar, mellan vissa kontakthanar/honor ger 0,X volt men det kanske är korrekt att det ska vara så? ) med multimeter efter att jag rengjort med kontaktspray, kan ju vara fel ändå, men verkar lite långsökt, har ingen släpkärra att prova med.

Smarta tips emottages tacksamt? :)
Användarvisningsbild
av V7003
#912818
Halloj alla trevliga!
Jodå minsann, besiktningen kollar (här i Kristianstad iaf) och slår ner på den. Man behöver dock inte ombesiktiga. I bes. protokollet står att fordonet är ej godkänd men behöver ej ombesiktiga pga felet.
Frågan är hur monterar man ner instrumentet för att kolla evt glapp?
Jag är novis i volvo så tacksam för en steg-för-steg beskrivning.
Min är en V70 02-a med 140 hästars. Motorkod: B5244S2
Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av V7003
#912927
Tack Vojje!
Precis det var jag ute efter. Perfekt.
Mvh Laszlo G.
av Rallo55
#1526406
mspired skrev:Hade pricis samma fel för ett par veckor sedan, helljuslampan och bältesvarnarlampan i instrumentpanelen glappade. lyckades spåra felet till …
Hej! Har nu samma fel på min V70 -03. Om du har kvar bilderna vore jag tacksam att få dem. De går inte att se i inlägget längre. /Janne ([email protected])

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]