Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433369
Jag var på service med min XC40 reg. Nr. TXR671 (2019) och fick ny uppdaterad software/mjukvara. I samband med detta försvann symbolen at telefonen börjar laddas som visas högst upp i centerdisplayen. När jag påpekade detta i service dom svarade att Volvo valde att det blir så! Jag tycker att detta är mycket konstigt inte minst med tanke att nu den laddningsplatta är ingenting annat en billigt grej som är betalt dyrt! Nu finns ingen information längre om telefonen laddas eller inte någonstans! I dom vanliga billiga Ikea plattor åtminstone finns en lysdiod som ändrar färg under laddning och när telefonen är fulladdat! I Volvon på den platta som jag betalade flera tusen lappar finns inte ens detta!! Tom vid felplacering av telefon eller om föremål förhindrar laddningen på laddplattan visas inte längre ett meddelande på centerdisplayen.
Ska det verkligen vara så eller dom i verkstaden har missat någonting?
Ikon.jpg
Ikon.jpg (6.74 KiB) Visad 7166 gånger
I fal det ska vara så undrar jag om Volvo kommer att återbetala pengar för nåt som jag har betalt och som jag hade men nu har Volvo tagit ifrån mig detta utan att komma överens med mig som kund.
#1434758
Tack alla för kommentarer. Det känns bra att det är inte fel på bilen men mycket dålig från Volvo! Att ta betalt för något och sedan helt enkelt ta bort detta jag kallar bedrägeri!! Jag vill funktion som som jag hade och som fungerade eller pengar tillbaka.
Jag också kontaktade Volvo på FB och fick bl. ann. följande svar:

"Vi valde att ta vidare ditt ärende och har nu fått återkoppling från ansvarig inom området.

Utifrån informationen vi fick så är ditt ärende fortfarande under behandling och dem håller på att se över detta. Det finns dessvärre inget som vi härifrån kan behandla.

Vi förstår att du önskat ett annat svar från oss. I de fall du har ytterligare frågor i ärendet ber vi dig vänligen att vända dig till din Volvoverkstad och föra en fortsatt dialog med dem.

Med vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige"

Ställ gärna samma fråga till Volvo på FB. Det verkar att bara sådana påtryckningar kan hjälpa!

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]