Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433748
Robbi skrev: tor 04 mar 2021, 17:43 Jag tror också att du ska tänka om och begära att få byta in den med orden ”ni säger ju att den är bra och jag är missnöjd. Ge mig en bra deal”. Eftersom det har blivit som det har, kommer du aldrig att bli nöjd. De vill nog också få saken ur världen. Vad är det för bil?
En S90 D5 inscription, jätte mkt utrustning, allt man kan tänka sig.
Ska man jaga en bil som den utrustningen blir det dyrt. Men de kan alltid fuska med värdering av min bil och sedan blir det dålig affär ändå. Just nu är det lite knepigt med ekonomin men det hade varit aktuellt tex i somras då hade jag gått med på att välja den bästa och betalat prisskillnad men som sagt mkt svårare just nu...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433768
GATUPLAN skrev:
Robbi skrev: tor 04 mar 2021, 17:43 Jag tror också att du ska tänka om och begära att få byta in den med orden ”ni säger ju att den är bra och jag är missnöjd. Ge mig en bra deal”. Eftersom det har blivit som det har, kommer du aldrig att bli nöjd. De vill nog också få saken ur världen. Vad är det för bil?
En S90 D5 inscription, jätte mkt utrustning, allt man kan tänka sig.
Ska man jaga en bil som den utrustningen blir det dyrt. Men de kan alltid fuska med värdering av min bil och sedan blir det dålig affär ändå. Just nu är det lite knepigt med ekonomin men det hade varit aktuellt tex i somras då hade jag gått med på att välja den bästa och betalat prisskillnad men som sagt mkt svårare just nu...
De kan väl inte fuska med värderingen? Hur gammal är den? Avdrag på 50K/år och du vet ju vad du gav? Testa och se, du kommer ju annars åka omkring med en skev bil, då de uppenbarligen anser att den är korrekt, då kan de gott ”få” den själva.
av AndS
#1433780
Bilen är garanterat inte skev utifrån chassie och vad som avses med begreppet för bilar, den har riktats och även kontrollerats av oberoende part. Det fanns avancerade riktbänkar för över 40 år sedan som kunde rikta bilar med bättre toleranser än nytillverkade, var inga problem att ta två krockskadade bilar och sätta ihop fram och bakdel. Däremot har ts ett mått som det tvistas om och det är något annat. Jag har själv haft och kört riktade bilar under former där de skulle varit helt oanvändbara med minsta avvikelser.
Jag har följt tråden och kan inte avgöra vad som är fel för den är ganska förvirrande med diverse olika mätmetoder. Är ts fortfarande missnöjd, men att verkstad och oberoende part inte uppfattar de avvikelser som ts mäter så är troligtvis enda sättet att komma vidare att ts själv beställer en oberoende test och specificerar vad som ts önskar få kontrollerat.
Är ju småpengar utifrån att förslag finns om att byta bil för garanterat minst 100".
av least
#1433799
Ett eget test kan ju vara på sin plats.
Men detta testet är då beställt av TS, och är inte oberoende i egentlig bemärkelse.

Och då TS bekräftar att det är knepigt med hans privat-ekonomi, så kanske det enklaste är att helt enkelt hämta ut bilen?
Bilia och Volvia anser att bilen är OK, och då kan han lika gärna använda bilen.

Och sälja den om den ändå inte är okej.
Det finns inget som hindrar att man fortsätter processa mot Volvia trots att man har bilen i sin ägo.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433811
I vilket fall finns det ingen anledning från Bilia att inte ta den vid inbyte, då den själva anser den vara återställd. Då de också vet att kunden är missnöjd, borde den bästa dealen också landa hos den ÅF, då de säkert vill få slut på affären.

GATUPLAN kommer ju alltid se felet, det är ju som det stenskottet man själv ser men ingen annan ser och retar en tills man fixar det. Så visst, hämta ut bilen och kör men se över dina möjligheter med att byta.

Att processa med Volvia, verkar vara kört. Det måste till en oberoende kontroll, vilket kostar pengar eller få dem att ta sitt ansvar mot kund på annat sätt, det duger ju inte att be kunden själv processa med tredje part. Kan du hoppa över till handläggarens chef? Väcka offentlig debatt?
av least
#1433870
Skägget i brevlådan.

Din handlingsfrihet vad gäller detta fall är starkt begränsad.
Du vill inte ta en ekonomisk förlust, du anser att Bilia ljuger, Volvia vill inte hjälpa dig, du vill inte plocka ut bilen, du vill inte heller byta in den.

Du är kort sagt låst.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 40
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]