Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433456
Jag har pratat med min handläggare och får besked att jag får betala 20% själv om jag skulle anlita en advokat (rättsskydd) och i dessa tider kan det bli väldigt illa rent ekonomiskt...
Om jag vill ha en oberoende kontroll själv då betalar jag själv...
Volvia vill fortfarande att jag själv ska ta dessa diskussioner med Bilia etc
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433494
GATUPLAN skrev:Jag har pratat med min handläggare och får besked att jag får betala 20% själv om jag skulle anlita en advokat (rättsskydd) och i dessa tider kan det bli väldigt illa rent ekonomiskt...
Om jag vill ha en oberoende kontroll själv då betalar jag själv...
Volvia vill fortfarande att jag själv ska ta dessa diskussioner med Bilia etc
Då tycker jag att du ska informera Volvia att du är deras kund och Bilia är deras leverantör av tjänster och därmed någon som Volvia ska tala med och kräva att de levererar det de har betalt.

Skriv till några bilmagasin som ”Vi bilägare”, ”Motor” och skapa uppmärksamhet.
av Cox
#1433503
Fattar inte varför volvia skulle klaga på TS osv, volvia går ju skadeslösa ur detta om nu inte motparten också är försäkrad hos IF. Då kommer ljuset fram i denna underliga historia.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1433520
Cox skrev: ons 03 mar 2021, 18:14 Fattar inte varför volvia skulle klaga på TS osv, volvia går ju skadeslösa ur detta om nu inte motparten också är försäkrad hos IF. Då kommer ljuset fram i denna underliga historia.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Den vållande är hos Länsförsäkringen
#1433522
Cox skrev: ons 03 mar 2021, 18:14 Fattar inte varför volvia skulle klaga på TS osv, volvia går ju skadeslösa ur detta om nu inte motparten också är försäkrad hos IF. Då kommer ljuset fram i denna underliga historia.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Klagar och klagar.
Jag kan inte säga att de klagar på mig, men jag får inget hjälp när jag ska klaga på många fel och misstag som görs.
De vill att jag ska gå genom detta på egen hand. Inte så lätt.
Idag ifrågasatte jag varför har Volvia hävdat i början av ärendet att bilen ska bli återställd till det skicket som den var innan olyckan. Då sa min handläggare "Då får du klaga vidare om du är missnöjd, min mandat slutar här".
Hon avslutar samtalet trevligt men ändå lite besviken att jag inte får svar på varför det inte blir som utlovat. Då får jag svar att jag skulle klaga vidare jag kommer inte ihåg om det var hos Volvia jag skulle klaga eller något annat som konsumentombufsman eller...
#1433528
Robbi skrev: ons 03 mar 2021, 17:12
GATUPLAN skrev:Jag har pratat med min handläggare och får besked att jag får betala 20% själv om jag skulle anlita en advokat (rättsskydd) och i dessa tider kan det bli väldigt illa rent ekonomiskt...
Om jag vill ha en oberoende kontroll själv då betalar jag själv...
Volvia vill fortfarande att jag själv ska ta dessa diskussioner med Bilia etc
Då tycker jag att du ska informera Volvia att du är deras kund och Bilia är deras leverantör av tjänster och därmed någon som Volvia ska tala med och kräva att de levererar det de har betalt.

Skriv till några bilmagasin som ”Vi bilägare”, ”Motor” och skapa uppmärksamhet.
Om det inte blir annan utväg så kanske.
Jag vet att Sydsvenska bl.a. var på plats vid olyckan och då kom det ut en artikel med bilder på både min bil och mig själv. Eftersom många vet vem jag är pga mitt offentliga jobb så kom många fram och ställde frågor m.m. Det är inte så behaglig uppmärksamhet. Jag vill gärna att det ska fixas utan detta om det nog går.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1433546
Iockmed att den vållande är försäkrad hos Länsförsäkringar så kan det va idé att upplysa dom om läget. Det är ju egentligen dom som är dom som beställt reparationen kan man säga. Eller i detta fall dom som betalar notan. Att vi inte har tänkt på det. Det ska inte vara lätt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Användarvisningsbild
av Robbi
#1433548
GATUPLAN skrev:
Robbi skrev: ons 03 mar 2021, 17:12
GATUPLAN skrev:Jag har pratat med min handläggare och får besked att jag får betala 20% själv om jag skulle anlita en advokat (rättsskydd) och i dessa tider kan det bli väldigt illa rent ekonomiskt...
Om jag vill ha en oberoende kontroll själv då betalar jag själv...
Volvia vill fortfarande att jag själv ska ta dessa diskussioner med Bilia etc
Då tycker jag att du ska informera Volvia att du är deras kund och Bilia är deras leverantör av tjänster och därmed någon som Volvia ska tala med och kräva att de levererar det de har betalt.

Skriv till några bilmagasin som ”Vi bilägare”, ”Motor” och skapa uppmärksamhet.
Om det inte blir annan utväg så kanske.
Jag vet att Sydsvenska bl.a. var på plats vid olyckan och då kom det ut en artikel med bilder på både min bil och mig själv. Eftersom många vet vem jag är pga mitt offentliga jobb så kom många fram och ställde frågor m.m. Det är inte så behaglig uppmärksamhet. Jag vill gärna att det ska fixas utan detta om det nog går.
Det verkar ju dags för det, lite hårt mot hårt.
#1433551
GLIZ skrev: ons 03 mar 2021, 20:21 Iockmed att den vållande är försäkrad hos Länsförsäkringar så kan det va idé att upplysa dom om läget. Det är ju egentligen dom som är dom som beställt reparationen kan man säga. Eller i detta fall dom som betalar notan. Att vi inte har tänkt på det. Det ska inte vara lätt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Volvia säger hela tiden att det är Volvia som betalar (även om det är Länsförsäkringen som betalar till Volvia i sin tur). Men de påstår att det är jag själv som ska klaga till Bilia och ta alla diskussioner och tjafs som uppstår.
av Cox
#1433568
Hm!
1: Be att få prata med chef, ta inga diskussioner mer med handläggaren.
2: Du är kund hos volvia
3: volvia skall bevaka dig som kund
4: LF betalar notan
5: Bilia utför ett jobb
6: Om Bilia klantar sig får dom ta den kostnaden
7: Du som kund skall alltid godkänna utfört arbete.
Svårare än det inte.

Har erfarenhet själv, när jag fick en skada på min dåvarande V70
När bilen ansågs som klar, gick vi egenom utfört arbete, skadechef hos bilbolaget. Jag godkände inte utfört lackjobb som var under all kritik.
Bilen lackades om utan vidare diskussion.


Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk


  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 40

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]