Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1433216
Det ringde en dam om att etsa reg nr på rutorna för 499:- och det skulle göra bilen svårare att sälja? Någon som vet vad det handlar om?
Användarvisningsbild
av js1
#1433219
Dom graverar väl in regnr i samtliga rutor. Då blir det svårare/dyrare för tjuven att byta identitet på bilen.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433221
js1 skrev:Dom graverar väl in regnr i samtliga rutor. Då blir det svårare/dyrare för tjuven att byta identitet på bilen.
Du menar att det görs från fabriken? Damen lät mig förstå att just min bil inte har det och därför skulle köpa märkningen? Försäljningstrix?
Användarvisningsbild
av js1
#1433222
Vet inte, skulle tro att det är nån extern leverantör. Jag gjorde en gång på 90-talet. Då blästrade man in det, nu tror jag det är nån syra. Det är väl inga bilar som har det från fabrik, dom har ju inget regnr på fabriken.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1433228
Det låter typ som SSF Bilrutemärkning, om det fortfarande finns kvar.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433238
Ja, det var en extern grej men de fick det att låta som om det var ett volvoerbjudande. Är det någon som har gjort det på en modern bil? Jag menar att snor de den så har man ju försäkring?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1433242
Robbi skrev:etsa reg nr på rutorna för 499:-
Finns kit för 150kr mindre än så online om man vill

Vet att jag läst att vissa försäkringsbolag ville ha märkta rutor om man skulle besöka vissa länder. Någon som vet vilka det brukar röra sig om?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1433392
Runt millennieskiftet var det ”populärt”, försvann tydligen mkt bilar en period.
MEN, nu är det helt ute. Att de ens finns kvar är helt otroligt. Bilarna har ju VIN både här och där synligt, så att förstöra rutorna hjälper knappast. Dessutom går det slipa bort om man har grejer till det.
av jaronsso
#1433430
Om någon verkligen vill sno din bil för 5-6-700 000:- så gör den personen det utan att bry sig om hur rutorna möjligen är märkta.
Användarvisningsbild
av perin
#1433435
Detta får mig att komma tänka på min goda granne som har sina rötter i Finland, och även brukade åka dit vissa perioder till någon släktgård. En dag när jag kom hem så stod han vid förardörren och skulle sätta dit en dekal på insidan av rutan om att bilen var stöldmärk/ graverad. Men i alla fall så berättade han att de skulle åka över till Estland från Finland när de var där och då sa han på sin karektäristiska svenskfinska brytning:
-Du, vet du hur man gör reklam för Estland i Finland?
-Nää, svarade jag.
-Jo, "Kom och besök Estland, din bil är redan här"! :-)
Senast redigerad av 1 perin, redigerad totalt 0 gånger.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]