Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
#1433004
Den där klumpen ser ut som en 5:årings jobb med fingerfärg. Det förklarar ju varför din bil har andra fel också. Kontakta jurist, beskriv ditt problem väldokumenterat med bilder samt vilka datum du varit i kontakt med bilia osv. Juristen skall sedan föra talan mot volvia, bilia kan du glömma som kommer inte göra dig nöjd, varje åtgärd dom utför ligger utanför budget. Får dom göra om och rätt hamnar kostnaden på bilia själva. Det är därför dom håller på med denna taktik mot dig.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1433095
GLIZ skrev: mån 01 mar 2021, 21:51 Gärna med volvia i ryggen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Med risk för att jag missat nåt här men GATUPLAN är ju kund hos Volvia. Det enda rimliga/rätta är väl att Volvia driver detta mot Bilia. Fattar inte varför GATUPLAN ens måste tjafsa med Bilia. Det måste väl vara Volvias sak då Bilia inte klarat av uppdraget.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433096
Volvia avgör om bilen ska repareras eller ersättas samt vem som ska laga bilen. Om du som ägare inte är nöjd är det rimligen process mot Volvia, som i sin tur får processa mot Bilia.
av AndS
#1433108
poscarjr skrev: mån 01 mar 2021, 23:30 Med risk för att jag missat nåt här men GATUPLAN är ju kund hos Volvia. Det enda rimliga/rätta är väl att Volvia driver detta mot Bilia. Fattar inte varför GATUPLAN ens måste tjafsa med Bilia. Det måste väl vara Volvias sak då Bilia inte klarat av uppdraget.
Det har skrivits så otaligt gånger i tråden, även av mig, men ts gör inte så utan fortsätter att föra dialog med Bilia kring diverse mätmetoder. ;-)
av least
#1433114
Att inte vilja ta dialogen med Volvia, för att man alltid hamnar hos samma person, låter underligt minst sagt.
Och man tjafsar med Bilia till den nivån att teknikern ringer upp kunden och skäller på denne, låter mer än underligt.

Visst, saker kan gå fel. Men att inte vilja diskutera saken med den eller de som faktiskt få till en förändring är inte rimligt.

Man kan ju undra vad Bilia Jägersro har att berätta om denna skadan och deras hantering av den, jag tycker mig ana att de inte tycker som Gatuplan.
#1433255
Bilia Jägersro får tycka vad de vill, men med KBV-lista med alla de fel de gjorde skulle de snabbare skämmas än tycka. Även om hjulet skilljer sig 3-4 mm är det inte heller så bra. Bra jobbat Bilia...på 6 månader dessutom! Själv skulle jag aldrig hämta sådan bil.
#1433265
least skrev: mån 01 mar 2021, 12:44
GATUPLAN skrev:
Cox skrev: mån 01 mar 2021, 10:01 Fabriksrobotar felet ligger alltså där nu, inte undra på att Volvo sparkat ut bilia och avslutar det kapitlet. Kontakta vibilägare tror nog att dom är intresserade av Volvos sneögda robotar

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Japp samma förklaring fick jag även i januari/december när bagageluckan var helt sbemonterad. Då sa "han" till nig att det är så på alla bilar. Dessutom var det en jätte ful klump i hörnet som han säger att hela bakrutan ska gå sönder om man försöker åtgärda den (se bild).
Då gick jag till Bilias bilsalong och ingen annan baklucka var så tokigt monterad.
Jag visar min besvikelse till Volvia.
Därefter blir bagageluckan "perfekt" monterad hörna till hörna. MEM då börjar der jävlas och fastna vid öppning.
Jag vill inte ge massa dåligt rykte til Volvo. Fast du kanske menar att kontakta Vibilägare ang Bilias hantering och uttalande...? Det är så många moment i det här ärendet så att det blir svårt att få ihop en historia där...

Screenshot_20210301-115631_Gallery.jpg
P.S. den fula klumpen blev fixat trotts allt
Den där klumpen bekräftar att Bilia inte lever upp till Volvias punkt 3:

" 3. Bilen repareras

Verkstaden reparerar din bil med originaldelar och enligt Volvos anvisningar."
https://www.volvia.se/vid-skada
Den klumpen är från december och är fixad liksom hörnor på bagageluckan. Jag nämnde detta eftersom jag fick samma svar där, först så är det på alla bilar, sedan när jag kollat många andra bilar då ändrar man förklaringar och bortförklaringar.
#1433271
AndS skrev: tis 02 mar 2021, 07:45
poscarjr skrev: mån 01 mar 2021, 23:30 Med risk för att jag missat nåt här men GATUPLAN är ju kund hos Volvia. Det enda rimliga/rätta är väl att Volvia driver detta mot Bilia. Fattar inte varför GATUPLAN ens måste tjafsa med Bilia. Det måste väl vara Volvias sak då Bilia inte klarat av uppdraget.
Det har skrivits så otaligt gånger i tråden, även av mig, men ts gör inte så utan fortsätter att föra dialog med Bilia kring diverse mätmetoder. ;-)
Jag har bett Volvia många gånger att få hjälp. Min handläggare säger att det är min bil och att det är jag som måste ta den och alla andra diskutioner. Tyvärr.
Även Volvia försöker trycka på så att jag accepterar massa fel.
Han (fr Volvia) som försöker övertyga mig att bilen är i perfekt skick och sagt att han varit på Bilia och gått genom hela bilen och hittar inga fel bla bla. Undrar vad han kan svara nu när jag frågar hur KBV har hittat så många anmärkningar efter att han själv kontrollerat bilen och sedan försökt att övertyga mig att bilen är i perfekt skick.
Orkar inte. Det är så många moment. Man är utsatt för lureri från många olika håll. Jag försöker hålla mig i skinnet...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1433273
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: tis 02 mar 2021, 07:45
poscarjr skrev: mån 01 mar 2021, 23:30 Med risk för att jag missat nåt här men GATUPLAN är ju kund hos Volvia. Det enda rimliga/rätta är väl att Volvia driver detta mot Bilia. Fattar inte varför GATUPLAN ens måste tjafsa med Bilia. Det måste väl vara Volvias sak då Bilia inte klarat av uppdraget.
Det har skrivits så otaligt gånger i tråden, även av mig, men ts gör inte så utan fortsätter att föra dialog med Bilia kring diverse mätmetoder. ;-)
Jag har bett Volvia många gånger att få hjälp. Min handläggare säger att det är min bil och att det är jag som måste ta den och alla andra diskutioner. Tyvärr.
Även Volvia försöker trycka på så att jag accepterar massa fel.
Han (fr Volvia) som försöker övertyga mig att bilen är i perfekt skick och sagt att han varit på Bilia och gått genom hela bilen och hittar inga fel bla bla. Undrar vad han kan svara nu när jag frågar hur KBV har hittat så många anmärkningar efter att han själv kontrollerat bilen och sedan försökt att övertyga mig att bilen är i perfekt skick.
Orkar inte. Det är så många moment. Man är utsatt för lureri från många olika håll. Jag försöker hålla mig i skinnet...
Processa mot Volvia och inte Bilia!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 40
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]