Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
#1432930
Fabriksrobotar felet ligger alltså där nu, inte undra på att Volvo sparkat ut bilia och avslutar det kapitlet. Kontakta vibilägare tror nog att dom är intresserade av Volvos sneögda robotar

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av least
#1432934
Cox skrev: Fabriksrobotar felet ligger alltså där nu, inte undra på att Volvo sparkat ut bilia och avslutar det kapitlet. Kontakta vibilägare tror nog att dom är intresserade av Volvos sneögda robotar

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Ja, jag har hört att man skippat jiggarna i fabriken, och att robotorna svetsar på fri hand nuförtiden. :-)
#1432959
least skrev: mån 01 mar 2021, 08:26 Är det inte bakhjulsupphängningen som är skev då?
Det sitter rörliga delar där och om de återmonteras "fel", så kommer hjulen att hamna fel i förhållande till karossen.

Känns som att du mäter från en rörlig punkt (hjulet) till en fast punkt (plåt/kaross).

Hur känns bilen på väg?
Skulle en fyrhjulsinställning kunna korrigera?
Hjulinställningar m.m. är perfekt enligt protokollet.
Ingen av verkstäder eller jag själv har mätt från någon rörlikt punkt. Dessvärre har alla mätt från fler punkter för att kunna säkerställa ett mätresultat.
av least
#1432961
Då förstår jag ännu mindre.

SPA-plattformen har givna mått som inte skiljer sig mellan olika bilar.
Dessa mått har verkstaden tillgång till.
Man ska kunna förklara eventuella avvikelser, och ifall dessa är godkända enligt gällande instruktioner för de reparationer som gjorts.

Ifall bilen var oskadd innan krocken, så ska den i allt väsentligt vara likadan efter reparationen.

Om det var min bil, så skulle jag ringa Volvia och kräva att få tala med någon som har mandat att ändra ett beslut som fattats av en handläggare.
Det blir mer och mer uppenbart att någon har tagit fel beslut, och budgeten för kundens ärende är förbrukad.
#1432962
Cox skrev: mån 01 mar 2021, 10:01 Bild Fabriksrobotar felet ligger alltså där nu, inte undra på att Volvo sparkat ut bilia och avslutar det kapitlet. Kontakta vibilägare tror nog att dom är intresserade av Volvos sneögda robotar BildBild

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Japp samma förklaring fick jag även i januari/december när bagageluckan var helt sbemonterad. Då sa "han" till nig att det är så på alla bilar. Dessutom var det en jätte ful klump i hörnet som han säger att hela bakrutan ska gå sönder om man försöker åtgärda den (se bild).
Då gick jag till Bilias bilsalong och ingen annan baklucka var så tokigt monterad.
Jag visar min besvikelse till Volvia.
Därefter blir bagageluckan "perfekt" monterad hörna till hörna. MEM då börjar der jävlas och fastna vid öppning.
Jag vill inte ge massa dåligt rykte til Volvo. Fast du kanske menar att kontakta Vibilägare ang Bilias hantering och uttalande...? Det är så många moment i det här ärendet så att det blir svårt att få ihop en historia där...
Screenshot_20210301-115631_Gallery.jpg
Screenshot_20210301-115631_Gallery.jpg (245.68 KiB) Visad 231 gånger
P.S. den fula klumpen blev fixat trotts allt
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
#1432963
least skrev: mån 01 mar 2021, 12:02 Då förstår jag ännu mindre.

SPA-plattformen har givna mått som inte skiljer sig mellan olika bilar.
Dessa mått har verkstaden tillgång till.
Man ska kunna förklara eventuella avvikelser, och ifall dessa är godkända enligt gällande instruktioner för de reparationer som gjorts.

Ifall bilen var oskadd innan krocken, så ska den i allt väsentligt vara likadan efter reparationen.

Om det var min bil, så skulle jag ringa Volvia och kräva att få tala med någon som har mandat att ändra ett beslut som fattats av en handläggare.
Det blir mer och mer uppenbart att någon har tagit fel beslut, och budgeten för kundens ärende är förbrukad.
Mam hamnar hos samma personer hela tiden.
De som tagit beslut och de som utför jobbet.
av least
#1432969
GATUPLAN skrev:
Cox skrev: mån 01 mar 2021, 10:01 Fabriksrobotar felet ligger alltså där nu, inte undra på att Volvo sparkat ut bilia och avslutar det kapitlet. Kontakta vibilägare tror nog att dom är intresserade av Volvos sneögda robotar

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Japp samma förklaring fick jag även i januari/december när bagageluckan var helt sbemonterad. Då sa "han" till nig att det är så på alla bilar. Dessutom var det en jätte ful klump i hörnet som han säger att hela bakrutan ska gå sönder om man försöker åtgärda den (se bild).
Då gick jag till Bilias bilsalong och ingen annan baklucka var så tokigt monterad.
Jag visar min besvikelse till Volvia.
Därefter blir bagageluckan "perfekt" monterad hörna till hörna. MEM då börjar der jävlas och fastna vid öppning.
Jag vill inte ge massa dåligt rykte til Volvo. Fast du kanske menar att kontakta Vibilägare ang Bilias hantering och uttalande...? Det är så många moment i det här ärendet så att det blir svårt att få ihop en historia där...
Screenshot_20210301-115631_Gallery.jpg
P.S. den fula klumpen blev fixat trotts allt
Den där klumpen bekräftar att Bilia inte lever upp till Volvias punkt 3:

" 3. Bilen repareras

Verkstaden reparerar din bil med originaldelar och enligt Volvos anvisningar."
https://www.volvia.se/vid-skada
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 40
Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, […]

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]