Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
#1425912
Robbi skrev:Jag fick igår att min bil är färdigbyggd och på väg till ÅF. Det blir nästan på dagen vad som var beräknat.
Oj vad roligt för dig. Du kommer att bli så nöjd. :D
Användarvisningsbild
av Robbi
#1426047
Slasse skrev:
Robbi skrev:Jag fick igår att min bil är färdigbyggd och på väg till ÅF. Det blir nästan på dagen vad som var beräknat.
Oj vad roligt för dig. Du kommer att bli så nöjd. :D
Jag hoppas det då jag aldrig ens provkört en V60. Jag har en V90 CC MY2017 som jag byter in och har kört i snart 4 år. Så jag föreställer mig att det inte är så stor skillnad åt det sämre.
av Kungshöjd
#1432525
Volvo V60 Recharge T8
Osmium Grey

R-design
Loungepaket
Drag
Tonade rutor

Så taggad!

Beställd 17 Februari
Leverans typ juli

Min Volvo säger: ”För tillfället kan vi inte visa beräknad leveransvecka.”
av dedor
#1432942
Kungshöjd skrev: lör 27 feb 2021, 08:24 Volvo V60 Recharge T8
Osmium Grey

R-design
Loungepaket
Drag
Tonade rutor

Så taggad!

Beställd 17 Februari
Leverans typ juli

Min Volvo säger: ”För tillfället kan vi inte visa beräknad leveransvecka.”
Oj! När jag beställde min t6 inscription så låg leveranserna i april. Det var väldigt vad det dragit iväg!!
av Kungshöjd
#1432992
Ja!
Men det kan också bero på att min fru är anställd inom Volvo Cars-koncernen) inte prioriteras på samma sätt som externa kunder. Det är alltså hennes tjänstebil :)

När beställde du?
Och hur lång tid tog det innan meddelandet ” För tillfället kan vi inte visa beräknad leveransvecka” ändrades?

Tacksam för svar :)
av dedor
#1433037
Ok. Så de får sina bilar senare. Jag var inne på Helmia i Arvika och de sade veckan innan att det var leverans mars/april. Tyvärr kan inte jag heller ser p g a att jag hamnat i någon pool som de lägger in ifrån. Tjatar på den stackars säljaren varje dag för att få leveransdatum 😅
av Kungshöjd
#1433063
De prioriterar externa kunder iaf vid högtryck.

Så du var inne tidigt o februari och fick estimerad leverans på mars/april? Rätt snabbt jobbat isåfall :)

Haha ja han är säkert trött på dig! :)

Jag är säkert inne på Min Volvo flera gånger om dagen för att se om jag får något datum 😄
av Lockis
#1433128
Inte 60-serien men min V90 beställdes den 27/1. preliminär leverans v.17. ganska exakt 3 månader om tiden hålls.

Dock ingen uppdatering på status sen bilen beställdes i Januari. låser sig nu den 11/3. Hoppas väl på att den ska flyttas fram några veckor då. Hade varit kanoners om den kommit i Mars :-D
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 313

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]