Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1432275
Metod skrev: tor 25 feb 2021, 17:08
Micce1980 skrev: ons 24 feb 2021, 21:27
Micce1980 skrev: fre 05 feb 2021, 10:45 När man tänker på det så är stoppet störande långt ner så efter åtgärden så något är gjort, kanske kan man bara montera ett nytt stopp till? Som exempel vo 9196503 https://www.junk.se/sv/salda-saker/4472 ... balte.html men är osäker på om det är just det stoppet vi har. Ha mailat de som gjorde åtgärden samt en annan ÅF, får se vad de säger med
Svarar mig själv så ÅF återkom idag.

9194744 är stoppet till min bil enligt de. Ca 50kr hos dem
Är drabbad av samma problem.

Hur långt upp borde man lägga en sådan knapp på bältet?

Och kostnaden för arbete och produkt borde väl ändå Volvo/ÅF Verkstad stå för då återkallelsen orsakat denna olägenhet? Bältet funkade finfint innan.
Hade jämfört med några andra bilar i hallen innan montering och satt det liknande. ÅF verkar ju ha monterat några till folk som klagat men vet ej hur långt efteråt man kan komma dragandes ;-) Kommer köpa en framöver, kanske online men får forska i det
#1432276
qsecofr skrev: tor 25 feb 2021, 20:18 Kan man pilla bort den befintliga och flytta upp den tro?
Den lär ge sig och gå sönder skulle jag tro. Kan man prova på en skrotad bil innan så visst men för ca 30-50kr hade jag hoppat att testa på min bil ;-)
#1432496
Metod skrev: fre 26 feb 2021, 14:02 Återbesök hos ÅF, de bjöd på att sätta dit nya knappar på vardera sida.
De bara trycka på plats?
#1432499
Micce1980 skrev: fre 26 feb 2021, 23:43
Metod skrev: fre 26 feb 2021, 14:02 Återbesök hos ÅF, de bjöd på att sätta dit nya knappar på vardera sida.
De bara trycka på plats?
PST sa att han tryckte igenom piggen på den höjd jag markerat på bältet innan besök, därefter smälter man den vassa delen in i mottagande sida. PST gjorde det lite slarvigt, ser lite illa ut om man är petig men till hans försvar så sa han att det är svårt att efterlikna fabriksresultat. Frågade tydligt ifall han gjorde hål i bältet innan och svar nej.

För den noggranna och petiga skulle jag nog rekommendera att man bara ber om delarna och löser det själv. Trycka igenom därefter smälta t.ex. värma huvudet på en spik och trycka på.

Märkte även på min bil att den nya knappen inte matchade den undre, alltså den nya hade hål sidan där den gamla knappen var blank och slät. (bara min OCD som märker sånt)

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]