NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av freddan113
#1432688
Frågan är hur jag kan felsöka systemet på nåt sätt, får indikation på radioskärmen att backen är i att jag kan trycka bort detta med exit, Men den säger inte ifrån när jag närmar mig något, o vad jag vet så lägger en av så slår den ut de andra med.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1432756
Har du ingen felkodsläsare så kan du antingen känna med fingret på dom när dom är aktiverade, dom ska då vibrera ytterst lite. Alternativt spela in med mobilen nära varsin sensor, mikrofonen på mobilen ska uppfatta ultraljudet som dom avger, :-)
av dieselputte
#1432803
Här tror jag att det kan vara nåt strul i styrenheten som hanterar backsensorerna.

Om en backvarnare ger upp får man felmeddelande framme i displayen "Parkeringsassistans service erfordras" . Jag har haft fel på en givare och fick då upp meddelande så fort jag startade bilen, pst hos Volvo kollade vilken det var i Vida. Kollade själv efter YT tips att lyssna via skaftet på en skruvmejsel och sätta klingan mot sensorn, tips om mobil och spela in via diktafon funkar också bra.

Har du tickande ljud i alla 4 är det nog styrenheten.

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)