Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas
#1432550
Capitano4 skrev:Lite avis på er alla. Min är planerad vecka 14 (dock inkommer den till bilaffären innan 1 april så den hinner reggas). Undrar dock hur jag kan följa min bil nu via VolvoOnCall appen nu när appen MinVolvo inte funkar?
Tyvärr spelar registreringsdatumet ingen roll för bilskatten gällande 1a april, utan det är när du tar bilen i trafik. Min handlare sa att vid tidigare skiften så har de gjort klart bilen och man har fått köpa den "osedd" innan brytdatumet och sen gör de klart den när den är i trafik och står reggad/försäkrad på en själv.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1432552
tomasaso skrev: fre 26 feb 2021, 22:32 IMG_0260.jpg
Hämtat den här skönheten idag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gillar egentligen inte röda bilar, men denna färgen gör sig riktigt bra på alla 60-modellerna, speciellt med kromdetaljerna. Snyggt! :-)
av Capitano4
#1432564
Niclas skrev:
Capitano4 skrev:Lite avis på er alla. Min är planerad vecka 14 (dock inkommer den till bilaffären innan 1 april så den hinner reggas). Undrar dock hur jag kan följa min bil nu via VolvoOnCall appen nu när appen MinVolvo inte funkar?
Tyvärr spelar registreringsdatumet ingen roll för bilskatten gällande 1a april, utan det är när du tar bilen i trafik. Min handlare sa att vid tidigare skiften så har de gjort klart bilen och man har fått köpa den "osedd" innan brytdatumet och sen gör de klart den när den är i trafik och står reggad/försäkrad på en själv.
Är det så? För min bilhandlare lovade att det skulle gå, Bilia. Att när dom får in bilen, så registrerar dom den för traffik och min försäkring kickar in, tills jag sen hämtar den vecka 14. Den skulle komma in till dom i slutet på mars.
av tomasaso
#1432565
fjohan82 skrev:
tomasaso skrev: fre 26 feb 2021, 22:32 IMG_0260.jpg
Hämtat den här skönheten idag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gillar egentligen inte röda bilar, men denna färgen gör sig riktigt bra på alla 60-modellerna, speciellt med kromdetaljerna. Snyggt! :-)
Tack, ja det är en djup röd färg. Hade en Osmium grå V90 innan, så ville ha en förändring.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Niclas
#1432573
Capitano4 skrev:
Niclas skrev:
Capitano4 skrev:Lite avis på er alla. Min är planerad vecka 14 (dock inkommer den till bilaffären innan 1 april så den hinner reggas). Undrar dock hur jag kan följa min bil nu via VolvoOnCall appen nu när appen MinVolvo inte funkar?
Tyvärr spelar registreringsdatumet ingen roll för bilskatten gällande 1a april, utan det är när du tar bilen i trafik. Min handlare sa att vid tidigare skiften så har de gjort klart bilen och man har fått köpa den "osedd" innan brytdatumet och sen gör de klart den när den är i trafik och står reggad/försäkrad på en själv.
Är det så? För min bilhandlare lovade att det skulle gå, Bilia. Att när dom får in bilen, så registrerar dom den för traffik och min försäkring kickar in, tills jag sen hämtar den vecka 14. Den skulle komma in till dom i slutet på mars.
Vi menar förmodligen samma sak. Eftersom din försäkring kickar in så måste du stå som ägare och antagligen är betalningen då även klar med Bilia och bilen är tagen i trafik. Det som sker vecka 14 är att du får bilen och de har hunnit göra allt som ska göras. Men officiellt tog du leverans det datum din försäkring gick igång och vad jag antar bilen är betald(I mitt fall skulle det vara så).
av Capitano4
#1432574
Niclas skrev:
Capitano4 skrev:
Niclas skrev: Tyvärr spelar registreringsdatumet ingen roll för bilskatten gällande 1a april, utan det är när du tar bilen i trafik. Min handlare sa att vid tidigare skiften så har de gjort klart bilen och man har fått köpa den "osedd" innan brytdatumet och sen gör de klart den när den är i trafik och står reggad/försäkrad på en själv.
Är det så? För min bilhandlare lovade att det skulle gå, Bilia. Att när dom får in bilen, så registrerar dom den för traffik och min försäkring kickar in, tills jag sen hämtar den vecka 14. Den skulle komma in till dom i slutet på mars.
Vi menar förmodligen samma sak. Eftersom din försäkring kickar in så måste du stå som ägare och antagligen är betalningen då även klar med Bilia och bilen är tagen i trafik. Det som sker vecka 14 är att du får bilen och de har hunnit göra allt som ska göras. Men officiellt tog du leverans det datum din försäkring gick igång och vad jag antar bilen är betald(I mitt fall skulle det vara så).
Ja precis, allt kommer vara klart innan 1 april med försäkring (fick med volvia då jag tog ett litet lån) som då kickar in när dom får in den hos sig innan 1 april, då reggas ju bilen på. trafikverket och jag slipper då den höjda skatten som träder i kraft 1 april. Dock så kommer dom ha 1-2 veckor på sig att "färdigställa" allt innan jag kan hämta ut den.
av Lockis
#1432671
Capitano4 skrev: lör 27 feb 2021, 15:07 En fråga till er som har bilen, när man ansluter till CarPlay, är det USB-A som gäller och inte USB-C?
Finns väl inga USB-c i Volvo idag?
av ThorHammer
#1432677
Lockis skrev: lör 27 feb 2021, 21:30
Capitano4 skrev: lör 27 feb 2021, 15:07 En fråga till er som har bilen, när man ansluter till CarPlay, är det USB-A som gäller och inte USB-C?
Finns väl inga USB-c i Volvo idag?
Har 2 st usb-c bak på mittkonsollen för baksätespassagerarna i min V60 2021.
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 225
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]