Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MBjerner
#1432570
När jag uppdaterade skandinaviska karta här om dagen så slutade bilen att varna för fartkameror. Alla inställningar för att få varningar är rätt inställda men det fungerar inte. Någon som har upplevt samma sak så att det är en bugg i senaste kartuppdateringen? 🤔
Användarvisningsbild
av Robbi
#1432575
MBjerner skrev:När jag uppdaterade skandinaviska karta här om dagen så slutade bilen att varna för fartkameror. Alla inställningar för att få varningar är rätt inställda men det fungerar inte. Någon som har upplevt samma sak så att det är en bugg i senaste kartuppdateringen? Bild
På första sidan finns det ”masterknapp”, den stors fyrkantiga. Den brukar hoppa ur vid uppdatering. Alltså, svep skärmen åt höger så den hamnar på sida 1.
av MBjerner
#1432576
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 13:52
MBjerner skrev:När jag uppdaterade skandinaviska karta här om dagen så slutade bilen att varna för fartkameror. Alla inställningar för att få varningar är rätt inställda men det fungerar inte. Någon som har upplevt samma sak så att det är en bugg i senaste kartuppdateringen? Bild
På första sidan finns det ”masterknapp”, den stors fyrkantiga. Den brukar hoppa ur vid uppdatering. Alltså, svep skärmen åt höger så den hamnar på sida 1.
Okej, ska kolla på det och se om jag hittar den :-)
Användarvisningsbild
av Robbi
#1432602
MBjerner skrev:
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 13:52
MBjerner skrev:När jag uppdaterade skandinaviska karta här om dagen så slutade bilen att varna för fartkameror. Alla inställningar för att få varningar är rätt inställda men det fungerar inte. Någon som har upplevt samma sak så att det är en bugg i senaste kartuppdateringen? Bild
På första sidan finns det ”masterknapp”, den stors fyrkantiga. Den brukar hoppa ur vid uppdatering. Alltså, svep skärmen åt höger så den hamnar på sida 1.
Okej, ska kolla på det och se om jag hittar den :-)
Road sign information, ska det stå.
av MBjerner
#1432603
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 16:33
MBjerner skrev:
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 13:52

På första sidan finns det ”masterknapp”, den stors fyrkantiga. Den brukar hoppa ur vid uppdatering. Alltså, svep skärmen åt höger så den hamnar på sida 1.
Okej, ska kolla på det och se om jag hittar den :-)
Road sign information, ska det stå.
Okej, men trafikskyltsinformationen fungerar utan problem....
Användarvisningsbild
av Robbi
#1432609
MBjerner skrev:
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 16:33
MBjerner skrev: Okej, ska kolla på det och se om jag hittar den :-)
Road sign information, ska det stå.
Okej, men trafikskyltsinformationen fungerar utan problem....
Ok då missförstod jag. Fartkamera fylls ju i på två ställen, en under navigation och en under allmänna inställningar. Men om allt är iklickat så är det väl bara att ta upp med ÅF. Har du uppgraderat med sticka?
av MBjerner
#1432614
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 17:29
MBjerner skrev:
Robbi skrev: lör 27 feb 2021, 16:33

Road sign information, ska det stå.
Okej, men trafikskyltsinformationen fungerar utan problem....
Ok då missförstod jag. Fartkamera fylls ju i på två ställen, en under navigation och en under allmänna inställningar. Men om allt är iklickat så är det väl bara att ta upp med ÅF. Har du uppgraderat med sticka?
Har klickat i under navigation och allmäna inställningar. Uppdaterade via bilmodemet. Får väl prata med min PT.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1432615
Har hänt mig också, tryckte ur och i varningen sedan fungerade det
av MBjerner
#1432823
Rillee skrev: lör 27 feb 2021, 18:08 Har hänt mig också, tryckte ur och i varningen sedan fungerade det
Så där ja, nu funkar det igen 👍
av stegev
#1435119
Slutade fungera för mig också efter uppdateringen trots att jag kryssat i detta inställningar.

Vad menar ni med att man ska trycka i/ur varningen?

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]