Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1432572
Hej!

Jag har Volvo Original Lasthållare för de integrerade railsen. Såg nu när jag monterade dessa igen att två av skruvarna som man spänner lasthållaren mot listen med börjar bli dåliga. Kollade med Bilia och de verkar inte finnas som reservdel att köpa.

Är det någon här på forumet som vet vad det är för dimension på denna skruv/bult? Tänkte om man kan hitta nya på Bauhaus eller liknande.
#1432599
matnik skrev: lör 27 feb 2021, 13:12 Hej!

Jag har Volvo Original Lasthållare för de integrerade railsen. Såg nu när jag monterade dessa igen att två av skruvarna som man spänner lasthållaren mot listen med börjar bli dåliga. Kollade med Bilia och de verkar inte finnas som reservdel att köpa.

Är det någon här på forumet som vet vad det är för dimension på denna skruv/bult? Tänkte om man kan hitta nya på Bauhaus eller liknande.
Thule store brukar ha sådant på sin lilla verkstad, vet det finns en sådan i Malmö till exempel. Men ja, är ju bara att ta bort den och ha den med till Hornbach/Bauhaus annars och köpa en snarlik. Går ju köpa till bricka med om skallen är för liten skulle jag tro
#1437606
Uppdatering!

Jag kollade på Thule tillbehör/reservdelar och beställde hem nedan skruvsats. Har dock inte testat ännu, efter som jag fick fast hållarna med de gamla skruvarna så kommer jag att byta först när jag behöver skruva av och på lasthållarna nästa gång.

Dessa köps säkert billigare på Bauhaus eller liknande, men ville inte gå i affärer i onödan i dessa Coronatider. Dessa kom smidigt hem i brevlådan.

https://www.carparts.se/tillbehoer-till ... d-753.html

//Matte

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]