Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Minken
#1432461
Hej

Jag tycker att funktionen på blis passagerarsidan fungerar dåligt. När vi köpte bilen så tyckte jag att lampan i backspegeln lyste så fort man hade en bil i döda vinkeln på passagerarsidan. Man kunde i princip lita på den efter en omkörning. Nu lyser den inte alls eller när du har nästan exakt samma hastighet som bilen bredvid.
På förarsidan fungerar den ypperligt.

Har haft in den 2 gånger på Volvo men dom säger att den fungerar som den ska, har uppdaterat mjukvara, kalibrerat radarn samt provkört i 6 mil.

Samt jag fick en utskrift på hur den ska fungera, det stod att blis fungerar på bilar som kommer snabbt ikapp dig bakifrån. Då kan jag tycka att man kan ta bort den högra i Sverige då det är olagligt att köra om till höger.

Så hur tycker ni eran blis fungerar på passagerarsidan?
#1432494
Upp till och med hastighetsbegränsning på 70 km/h är det tillåtet att köra om på höger sida om det är två eller fler filer.
av Minken
#1432728
EbbevonVolvo skrev: fre 26 feb 2021, 23:08 Upp till och med hastighetsbegränsning på 70 km/h är det tillåtet att köra om på höger sida om det är två eller fler filer.
Okey så kan det säkert vara, men dom gånger du blir ikappkörd i hög hastighet på passagerarsidan är ju ganska sällan. Tänker mig mer funktionen när man själv gör en omkörning på motorväg eller 2+1.
Ingen som tycker att ens blis på passagerarsidan funkar vid omkörningar?

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]