Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1429861
Jag köpte ett nytt komplett vevhusventilation för strax över tusenlappen! Tog bort insuget.....Bytte allt! Även koppar brickor Seriöst.
Jag vet nu att den är Ok! Och nu är det bara "hålla efter"................

När det var gjort sist? Vet jag ej. Bilen köptes begagnad...............
#1429865
Libbe skrev: sön 14 feb 2021, 20:59 Jag köpte ett nytt komplett vevhusventilation för strax över tusenlappen! Tog bort insuget.....Bytte allt! Även koppar brickor Seriöst.
Jag vet nu att den är Ok! Och nu är det bara "hålla efter"................

När det var gjort sist? Vet jag ej. Bilen köptes begagnad...............
Grejen är den att det verkar som att det börjat läcka olja ifrån turbon sedan Fredagens incident. Då blir det genast en fråga om det är värt att försöka ta tag i det. Begränsade möjligheter att skruva själv (byta olja, stift, avgas etc) samt inte tillgång till ordentliga verktyg
#1431188
En liten uppdatering nu drygt en vecka senare.
Har bestämt mig för att få åtgärdat felen på ABS:en och förhoppningsvis så klarar bilen besiktningen.

Verkar som att det inte var så allvarligt med den frusna vevhusventilationen trots allt.

Det känns vemodigt att göra sig av med bilen. Så jag ger den en sista chans.

Går det inte nu så blir det nog att jag gör mig av med den.
#1432498
jonmad skrev: fre 26 feb 2021, 19:03 Ytterligare en uppdatering för den nyfikne.

Fick åtgärdat felen på verkstad samt besiktigat bilen i veckan.

Bortsett ifrån en villkors 2a på höger halvljus, låg inställning. Så hade dom inget att anmärka på.

Så nu kan bilen rulla vidare till April 2022 om inte annat.
**Grattis :party: :party: :party: :party:
Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i al[…]

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]