Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Staffan001
Mina mörkt tonade bakrutor på bakdörrarna ser hemska ut från insidan, särskilt i solljus blir de helt "mjölkiga". De övriga bakrutorna är helt OK och ser klara ut. Utifrån kan man dock inte se någon större skillnad.
Min lokale Volvohandlare förklarar detta med att när man väljer mörkt tonade bakrutor, får man laminerade på bakdörrarna och dessa kan se mjölkiga ut. Vanliga mörkt tonade finns inte till bakdörrarna.
Nu undrar jag om det är det någon annan som råkat ut för samma problem? Skall det verkligen vara så här?

/Staffan
av boeder
Staffan001 skrev:Mina mörkt tonade bakrutor på bakdörrarna ser hemska ut från insidan, särskilt i solljus blir de helt "mjölkiga". De övriga bakrutorna är helt OK och ser klara ut. Utifrån kan man dock inte se någon större skillnad.
Min lokale Volvohandlare förklarar detta med att när man väljer mörkt tonade bakrutor, får man laminerade på bakdörrarna och dessa kan se mjölkiga ut. Vanliga mörkt tonade finns inte till bakdörrarna.
Nu undrar jag om det är det någon annan som råkat ut för samma problem? Skall det verkligen vara så här?

/Staffan
det tror jag, när jag beställde min -06 fick jag som tur innan beställning se dessa mjölkiga gröna rutor som skall kallas tonade. Jag körde svart film istället och bättre resultat (mörkare utifrån och ett bra ljus innefrån och ut, inget grönt eller brunt.) Jag tycker de tonade rutorna är bedrövliga som Volvo erbjuder/erbjöd. Men det beror väl på syftet med dom? Insynsskydd eller annat.
av sandberg
Jag har absolut inte detta problem. Min toning är knappt någon toning. Undrar egentligen varför jag fick så dåligt tonade rutor. Ser halvdant ut, kunde lätt varit utan det...
Användarvisningsbild
av kalsjo
Mjölkigheten har inte jag heller, men som sandberg skriver så tycker jag att det är för liten skillnad mot de "otonade" för att göra tillräcklig nytta. Hade nog varit bättre att lägga samma peng på mörk solfilm hos ett proffs.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]