Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1432250
Finns det djurkollisionsvarning i en V90, i vilket paket ligger det i eller är det i standardutrustningen?
Vad kallas det numera? Vet det kallades animal detection en gång i tiden. Är den en komponent i det som kallas City Safety numera sen en del år?

/Bo
#1432251
Får man inte värmetrådar i rutan eller är det bättre numera? Har haft eltrådar i framrutan på en Ford en gång. Rekommenderar ingen det.
#1432252
Lövet skrev: tor 25 feb 2021, 19:25 Får man inte värmetrådar i rutan eller är det bättre numera? Har haft eltrådar i framrutan på en Ford en gång. Rekommenderar ingen det.
Jag känner till eltrådarna i frontrutan på Fordar. Hade en Ford Mondeo en kort tid och då dividera jag om jag skulle ha eluppvärmd frontruta men valde bort det av den anledningen du nämnde.
Borde det inte vara nåt listigare mer osynligt numera i frontrutan så den blir uppvärmd, på en Volvo V90?
Nån som har eluppvärmd frontruta på V90 och kan säga om det är nåt som stör i rutan?
/Bo
#1432265
Jag hade det på min förra Ford, fantastiskt bra vid underkylt regn och även vid imma och snöfall. Saknar det, men det gick inte att kombinera med HUD och där prioriterar jag HUD.

Visst såg man trådarna om man tänkte på det, men det var absolut inget som störde mig. Ungefär som att man ser skalmarna på glasögonen om man tänker på det, men det gör man normalt inte . Hjärnan är bra på att filtrera bort onödig information. Jag har exempelvis tinnitus och nu när jag tänker på det är det otroligt störande ;-)
#1432268
Oj, nya bilen har redan dykt upp i min "Min Volvo" på Volvos hemsida.
Där står "Leverans beräknad vecka 21" dvs. 24-28 maj. Här går det undan, det är om bara 13 veckor, inte ens 3 månader. Ordern på bilen las ju igår 24 feb. Vem vet det kan kanske gå snabbare än vecka 21, har läst en del har fått leverans tidigare än vad som först meddelats, vet inte hur vanligt det är. Så man skall kolla på "Min sida" regelbundet om det blir ändrat leveransdatum (t.ex. tidigare) då? Står även att sista datum för ändring av denna bilorder är 2021-04-08, det är bra att veta.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1432294
Det är trådar. Jag har inte velat ha värme i rutan på mina tidigare bilar pga att man ser dom. Frugan köpte en Ford Focus Active där det ingick och efter det så tog jag det på min nya V60CC. Man vänjer sig med dom men i viss väderlek kan dom vara störande. Funktionen överväger lätt att man ser trådarna. Men ta och prova en Volvo med elruta iallafall. Du kanske inte alls står ut med det. Skoda har elruta med en film i sig så där syns det inget men då är funktionen skit. Min far har det på sin Skoda och han trodde den var ur funktion efter ha haft det på en Volvo XC70 före.

Mvh
Per
#1432295
bem skrev: tor 25 feb 2021, 15:12
poscarjr skrev: tor 25 feb 2021, 13:19 Det där blir en riktigt fin bil - grattis!
Tack poscarjr!
Jag hoppas så jag med. Blir spännande att fortsätta åka Volvo, i en sån här "V90-kärra".
Bo
Du har ju testkört en hel del har jag förstått så du har nog ganska bra koll redan av vad du får.
Själv hade jag inte många provkörningsmeter i ryggen innan jag beställde min V90CC. Nu efter exakt två veckor så kan jag bara säga att steget från V70 MY14 till V90CC MY21 är ENORMT. Sicken bil, sååå nöjd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 32

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1maj -24 nr.[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]