Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bulldozer
#1431951
hej alla har en VOLVO V70 (II) 2.4 D5 2007 som jag får felkod 1507 och 1517 för lågt och för högt laddtryck..motorlampan lyser och den går i limpmode...men felkoden kommer efter ungefär 10 mil sen kan jag radera den och den går 10 mil till...har försökt allt men inte löst det...jag har bytat map sensor...luftmängdsmätare..haft styrningen till turbon inne och felsökt,,har lämnat den för provtryckning inga läckor...blir tokig att jag inte kan lösa det någon mer som haft detta problem?tycker att man kan se att egr ventilen verkar fastnat i öppet läge när felkoden kommer..kan egr påverka turbo trycket?har även kollat så jag inte har glapp i turbon...skall tydligen sitta en Avgaskylarsolenoid någon som vet var den sitter? mvh mikael
av mbc
#1432288
Elektrisk wastegate på den.
Vad menar du med att de felsökt styrningen till turbon, har de kollat den i samma stund som felkoden kommer?
Jag har haft inne 2-3 st med felkod på högt/lågt laddtryck, där motorn till wastegaten stannar vid vissa tillfällen, när de svalnat funkar dom en stund igen.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen