Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
#1431944
Som sagt, det är strul med VOC för flera enl. samtal med supporten.
av qsecofr
#1431985
Hej, är det normalt att det tar typ 1min att starta värmaren eller sätta en timer tid i appen? Min första första bil med VOC. Tack.


Tapatalked.
av Wisiano
#1432013
qsecofr skrev: ons 24 feb 2021, 07:15 Hej, är det normalt att det tar typ 1min att starta värmaren eller sätta en timer tid i appen? Min första första bil med VOC. Tack.


Tapatalked.
En minut vet jag inte, men visst tar det lite tid innan värmaren är igång via appen
av qsecofr
#1432056
Wisiano skrev: ons 24 feb 2021, 10:58
qsecofr skrev: ons 24 feb 2021, 07:15 Hej, är det normalt att det tar typ 1min att starta värmaren eller sätta en timer tid i appen? Min första första bil med VOC. Tack.


Tapatalked.
En minut vet jag inte, men visst tar det lite tid innan värmaren är igång via appen
Ok, tack. Har 1 min timeout på telefonen innan skärmen släcks och det hände medans jag väntade på att värmaren skulle starta. Kanske extra segt nu pga strul igår.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1432101
qsecofr skrev:
Wisiano skrev: ons 24 feb 2021, 10:58
qsecofr skrev: ons 24 feb 2021, 07:15 Hej, är det normalt att det tar typ 1min att starta värmaren eller sätta en timer tid i appen? Min första första bil med VOC. Tack.


Tapatalked.
En minut vet jag inte, men visst tar det lite tid innan värmaren är igång via appen
Ok, tack. Har 1 min timeout på telefonen innan skärmen släcks och det hände medans jag väntade på att värmaren skulle starta. Kanske extra segt nu pga strul igår.
Det har under en längre tid tagit ganska lång tid innan kontakten med bilen är etablerad.
Brukar stå " Det tar längre tid än normalt att få kontakt med din bil.." Något i stil med det. Det är, för min del, nu så vanligt att det meddelandet blivit vanligt. :-/
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1432217
VOC är mycket struligt nu. Rapporterar inte resor förrän man stänger och öppnar appen igen.

Har det med migrationen av min Volvo att göra tro?
av Buckshot
#1434213
VOC strular nästan hela tiden. En dörr är öppen eller bagaget är öppet är det vanligaste fast jag vet att det är låst. Om jag vill stänga av värmaren så står "stänger av värmare " och tuggar i timmar. Samtidigt står det att värmaren är avstängd
av Kluster
#1434639
Är det problem igen med VOC?

Ställde timern på kl 07:40 för avfärd via appen. Väntar tills tiden är sparad, inga felmeddelanden dyker upp.
Kommer ut till bilen kl 07:42. Bilen kall dvs värmaren har ej gått igång.
Kikade i appen direkt och där står klockslaget 00:00, Inge felmeddelande heller i samband när värmaren skulle ha startats.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av qsecofr
#1434685
Samma hos mig sedan uppdateringen av appen igår. Det man ställer in sparas inte, båda tider är av och på 00:00 om man går in och kollar efter man att tid.


Tapatalked.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]