Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KeeM
#1431792
Hej,
är det ett vanligt fenomen med dubbelreflektioner i HUDen?
Kollar man väldigt lågt så ser det skarpt och fint ut, men alla andra vinklar är det dubbelreflektioner och ser väldigt suddigt ut.
Användarvisningsbild
av js1
#1431793
Har du justerat den till din sittposition?
Användarvisningsbild
av js1
#1431800
Ok, den projicerade bilden har jag inget att anmärka på. Däremot så speglas hela skärmen/ramen och även högtalargallret otroligt mycket i vindrutan, speciellt vid motljus. Det irriterar mig.
av Lockis
#1432159
Att det speglas lite i rutan är inget ovanligt. Har aldrig suttit i en bil där detta inte sker. Speciellt under vissa ljus förhållanden.
av fragge
#1432199
js1 skrev:Ok, den projicerade bilden har jag inget att anmärka på. Däremot så speglas hela skärmen/ramen och även högtalargallret otroligt mycket i vindrutan, speciellt vid motljus. Det irriterar mig.
Ja, jag valde bort HUD(kostade t.o.m. extra för att bli av med) på min annars fullutrustade bil av just den anledningen. Störde mig oerhört på reflektionen av ramen kring projektorn i vindrutan. Utan HUD har man bara en slät läderklädd yta där istället som inte reflekteras.
Användarvisningsbild
av js1
#1432200
Vi köpte en visningsbil så jag hade inget val. Hade dock inte lagt pengar på HUD, jag tittar i princip aldrig på den. Det sitter så djupt rotat att titta på huvudinstrumentet att jag fortfarande inte efter 10 månader vant mig.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]