Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1430537
Ok tackar. Jag kom upp i 91 som mest vid stillastående. Skulle jag haft igång motor fläkten hade jag fått stå en liten stund till.
Ca - 7 det är inte kallt men det är ju bara vad jag tycker sedan är det ju fartvinden med.
#1430541
Jo så är det här med. Men det går o få igång den så här års med men det tar en ca 10- 15 min stillastående med runt 2k rpm efter vanlig körning.

Återkommer när grejorna är bytta o allt är kollat igen
Får bli rätt snart då jag vill ha ungefär samma ute temp som vid första testet.
#1432156
Var väldigt försiktig med att täcka någon del av kylaren! Jag provade att täcka grillen på en 740 i min ungdom, det var vinter och kallt men den kokade och toppackningen stack direkt!
#1432166
@taxi, Jag varm körde en Amazon riktigt en gång jag glömde skivan när det vart varmare.. Tänkte inte testa det alls
tycker inte man ska behöva ha det . Nu vart det försenat här tempgivaren jag ska byta samtidigt är såklart restad i en månad på Volvo :bored: . Den ska enl dem heta 9186486 till min B5252s. Den andra heter 9125463 o är till senare 99or är det nån som kan bekräfta då de inte vekar veta vad de snackar om och själv blir jag inget klokare när jag googlat på det?.
Det här med att testa igen i samma utetemperatur kan jag glömma till nästa vinter :bored:.

Tack för varningen. :-)

Edit tempmätarnålen gör likadant som förut även fast det är +10 ute nu.
Och ett akut hjullager byte fram kom i mellan :bored:
#1440781
Nu kunde inte Rejmes leverera tempgivaren i vettig tid o jag har redan väntat i 100år. :-(
Så jag tänkte köpa en på tex Autoexperten törs man köpa en eftermarknadsgivare typ Hella eller nått sånt?.
Abs givare har jag haft eftermarknads o de funka. Men motor givare vet jag inget om så lite tips erfarenheter vore kanon :-)
Termostat köpte jag på Meka en 92 graders calorstat.
#1477867
Nu är det förhoppningsvis fixat x antal månader senare. Det var den skapligt nya 90c termostaten från Volvo (Whaler termostat) som var problemet som även förvärrats sen förra vintern ( var skit dålig värme i bilen nu innan termostat bytet .)
Det är nu kört samma test runda på samma sätt som tidigare - 12 ute och nu pendlade det från 88 till 91 grader på datorn verkar ju vettigt med - 12 eller?. Har nu satt i en 92 graders Calorstat termostat inköpt i början på året.
Bytte aldrig tempgivare så vissa här hade ju rätt.
Vad det är för temperaturvärde på datorn stillastående nu vet jag inte då datorn och bilen vart sura på varandra o tappa kontakten (har hänt förut med) ska kolla mitt obd2 uttag när jag ids. Och hoppas på att kontakt svårigheten ligger där.
Bra värme skapligt fort nu och nålen verkar hålla sig stadigt på kl 3.

Tack för svaren jag fått.
Senast redigerad av 6 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
#1477868
sicnarf skrev:Trasig temp sensor eller trasig ECU.
Inga felkoder ju. Jag skulle bytt termostaten. Mig veteligt den enda komponenten som inte blir felkod på om den är trasig. Förmodar att den fastnat i öppet läge. (Inte läst tråden längre ännu)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]