Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1431374
Så fortsätter felen på min nyinköpta bil alltså - KUL. :) Idag har larmet gått två gånger utan anledning. Kan det vara att snön smälter snabbt under däcken tro? Eller vilka fel kan det vara? Har ingen kupefläkt.

Stängde på "reducerat larm tills motorn startar nästa gång" - kan det vara nog tror ni? Har bilen vid mina föräldrars sommarhus så kan inte vara där hela tiden och lyssna heller. Vill ju inte att larmet går hela tiden när jag inte är där.

Har den Volvo XC70 II D4 AWD 2015.
#1431377
Vad skulle smält snö under däcken att göra med att larmet går? Går larmet när du kör dieselvärmaren eller bara ändå när bilen är låst? Löser larmet när man kör värmaren kan orsaken vara felande kupésensorer. Jag fick dom bytta på garantin på min XC60 för att larmet utlöste när värmaren gick. På min tidigare V70 så fick jag aktivera "reducerad larmnivå" då jag hade en Calix mini kupévärmare som löste ut sensorerna pga lufttrycket.
#1431398
dannesk skrev: sön 21 feb 2021, 13:41 Vad skulle smält snö under däcken att göra med att larmet går? Går larmet när du kör dieselvärmaren eller bara ändå när bilen är låst? Löser larmet när man kör värmaren kan orsaken vara felande kupésensorer. Jag fick dom bytta på garantin på min XC60 för att larmet utlöste när värmaren gick. På min tidigare V70 så fick jag aktivera "reducerad larmnivå" då jag hade en Calix mini kupévärmare som löste ut sensorerna pga lufttrycket.
Tänkte att eftersom vibrationer på en färja gör att larmet går så kanske det även gör det om den står på 10cm snö som snabbt smälter och försvinner under bilen? Parkerade den i fredags och larmet gick först nu söndag kl ca 11. Två gånger. Sedan slog jag på reducerat larm för att se om det hjälper..

Larmet gick utan någon värmare tyvärr..
#1431399
William85 skrev: sön 21 feb 2021, 14:02 Jag vek undan gummimattan för att torka lite fukt ifjol, den vecklade ut sig där nere vid golvet under dagen och larmet gick. Så larmet verkar ganska känsligt, kanske reagerar det på att din kopplingspedal rör sig? (Som jag ser du har problem med i grann-tråden)
Smart, det har jag inte tänkt på, ja det kanske var pedalen ja. Vilket sjukt problem i så fall. :) Hoppas reducerat larm hjälper mot det tills jag lyckats fixa problemet med pedalen i så fall..
#1432155
På min bil var det givaren i huvlåset som spökade, huven "öppnade" sig plötsligt när som helst. Jag märkte det då man körde kunde varningen komma upp att man hade huven öppen när man körde. var bilen låst så gick larmet.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]