Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1431835
GATUPLAN skrev: tis 23 feb 2021, 05:30 Ni har rätt MEN som sagt Volvia vill att jag själv ska sköta dialog med Bilia...
Detta stämmer ju såklart i normalfallet när allt löper smärtfritt och repareras korrekt.
Men nu är det ju inte så. Givet läget du befinner dig i så skulle jag kräva av Volvia att dom hanterar detta.
#1431871
poscarjr skrev: tis 23 feb 2021, 11:44
GATUPLAN skrev: tis 23 feb 2021, 05:30 Ni har rätt MEN som sagt Volvia vill att jag själv ska sköta dialog med Bilia...
Detta stämmer ju såklart i normalfallet när allt löper smärtfritt och repareras korrekt.
Men nu är det ju inte så. Givet läget du befinner dig i så skulle jag kräva av Volvia att dom hanterar detta.
Det slutar alltid med att de vill att jag accepterar alla fel på bilen så att de slipper sitt ansvar.
av least
#1431873
Detta låter rejält underligt. Det finns inte en chans att Volvia som är ditt försäkringsbolag, skulle "tvinga" dig att godkänna en reparation som inte uppfyller kraven på fackmannamässighet.

Ifall det vore så, så skulle Volvia kunna betala verkstaden för att de ska göra en "tillräckligt" bra reparation på kundbilarna.
Det skulle Volvia tjäna stort på.

Vilken Bilia-anläggning är det som utför reparationen?
av Cox
#1431907
Ja det låter märkligt, råkade ut för en olycka med förra bilen. När jag fick reda på att den var klar att hämtas ut, gick skadereglerare från Volvo verkstad och jag igenom reparationen tillsammans, vilket lede till att jag inte godkände jobbet. Det såg ut som Märta på donken hade lackat och försökt polera efter lacken. Såg rent fördjävligt ut med poler rosor ut efter hela sidan. Gör om och rätt var mitt medskick. Efter detta gjordes jobbet om snyggt och prydligt.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1431926
least skrev: tis 23 feb 2021, 15:29 Detta låter rejält underligt. Det finns inte en chans att Volvia som är ditt försäkringsbolag, skulle "tvinga" dig att godkänna en reparation som inte uppfyller kraven på fackmannamässighet.

Ifall det vore så, så skulle Volvia kunna betala verkstaden för att de ska göra en "tillräckligt" bra reparation på kundbilarna.
Det skulle Volvia tjäna stort på.

Vilken Bilia-anläggning är det som utför reparationen?
Bikia Malmö Jägersro
Alla ärende med Volvia hamnar hela tiden hos samma person som tagit beslut att bilen ska lagas. Enligt Bilia så borde man inte göra det. Konstig historia.
Men iaf många som försöker övertyga mig att bilen är ok trotts allt.
#1431928
Cox skrev: tis 23 feb 2021, 18:38 Ja det låter märkligt, råkade ut för en olycka med förra bilen. När jag fick reda på att den var klar att hämtas ut, gick skadereglerare från Volvo verkstad och jag igenom reparationen tillsammans, vilket lede till att jag inte godkände jobbet. Det såg ut som Märta på donken hade lackat och försökt polera efter lacken. Såg rent fördjävligt ut med poler rosor ut efter hela sidan. Gör om och rätt var mitt medskick. Efter detta gjordes jobbet om snyggt och prydligt.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
De har gjort en del sådana jobb här redan. Bla glömt att förbereda innan lackering m.m. sen gjorde man om det.
Nu vill man att jag ska acceptera den centimetern som diffar mellan hjulhuskanten och hjulet. Det är jvlt dyrt att fixa och kanske svårt att få det rätt ändå.
Så man vill avsluta detta på ett okorrekt sätt.
#1432024
Det är ännu mer bekymmer nu.
Killen som jobbat med bilen, ringer nu och vecker mig. Han påstår att KBV kontrollanter inte vill prata med mig.
Och då har jag blivit lovad att göra det b.l.a. av Bilias chef. Jag har även pratat med KBV och DEKRAs chefer. Men nu påstår han detta.
Dessvärre säger han återigen att bagaget funkar funkar hur bra som helst när han testat, liksom bakdörren, BLIS m.m. Jag har lämnat in flera filmer osv men han påstår att han inte kan göra ngt om han inte upplever det själv när han testar. Om den centimetern som diffar mellan hjulhuskanten och hjulet säger han att han inte ser den, det är kanske lite... Jag säger att man har mätt det på flera ställen, att man se det med blått öga speciellt när på 21" sommarhjul kommer på då blir ännu tydligare även för åskådare...
När jag frågar hur kan man lösa alla dessa problem blir han mer och mer irriterad. Till slut skriker han och lägger på luren.
Användarvisningsbild
av bem
#1432053
Spela in nästa samtal, det är tillåtet, den andre behöver inte ens informeras att han/hon blir inspelad, såvitt jag vet.
/Bo
#1432055
Lite svårt läge just nu med bilbyte. Om det skulle kosta ngt med tanke på koronatider som drabbar min bransch.
Vi får se när jag får min bil tillbaka.
VoC visar att bilen är fortfarande olåst, så jag vet inte om de "jobbar" med den eller "oberoende kontrollanter" kollar...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 40

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]