Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1431856
Dotzauer skrev:. Jag förstår att du också är avundsjuk, men trots det så kan du nog räkna ut att det är mer än image som spelar in när man köper en XC90.
Om det är den här "balla" tonen du tänkt använda är detta nog inte rätt forum för dig
#1431858
Amazing! Någon på forumet är tydligen lite butthurt och skapar ett nytt konto för att hata på allt och alla? :-D

Personen i fråga är ju garanterat inte smart nog att dölja sin IP så det tar nog inte lång tid innan en moderator kan hantera detta :-)
#1431859
För övrigt är det inte många som tycker/tror att XC90 är en status bil.
Har flertalet personer i min bekantskap som valt XC90 framför X5 eller Q7 just för att XC90 har en snällare image.

En volvo är en volvo..
#1431870
Lövet skrev:
Dotzauer skrev:. Jag förstår att du också är avundsjuk, men trots det så kan du nog räkna ut att det är mer än image som spelar in när man köper en XC90.
Om det är den här "balla" tonen du tänkt använda är detta nog inte rätt forum för dig
Nä, det där var lite onödigt tyket, ber om ursäkt för det.
#1431876
Dotzauer skrev: tis 23 feb 2021, 13:18
poseidon skrev:Finns VW Sharan eller nån annan minibuss för betydligt mindre pengar å de kommer även dra mindre bränsle.

Är det ett imagekrav inbakat?
Det är få gånger jag skrattar högt, men när avundsjuka personer försöker förminska någon, så kan jag inte låta blir.
Inte ett dugg avundsjuk, kanske lite lite. Men jag har valt att prioritera båt och sommarstuga så det blir bara en ny Xc60 T6 Hybrid Inscription för mig som kommer i april.

Fråga är ändå relevant, TS vill ha en bil som förbrukade mindre å hade plats för 7 Pers.
Minibuss verkar perfekt!
#1431883
Hej,

Har precis reggat mig på forumet, och vill passa på att ställa en fråga angående just XC90 T8:

En begagnad T8 av årsmodell 2016 eller 2017 kostar idag omkring en halv miljon (som billigast) på Blocket.
Vad tror ni att liknande exemplar kommer att kosta om 2-3 år? Hälften? Mer?
Jag kör en XC90 3.2 awd idag, men kommer eventuellt att vilja byta upp mig om några år.
#1431888
Grumme skrev:Vad tror ni att liknande exemplar kommer att kosta om 2-3 år? Hälften? Mer?
Mer än hälften i alla fall. Nybilspriserna har gått upp ganska mycket.
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]