NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1428822
Har inte fixat ännu men fick på garanti på bil firman.
Så i helgen ska jag lämna in den och förhoppningsvis är den tillbaka nästkommande helg.

Det dom ska byta är huvudkopplings cylinder och vätska.
Så får uppdatera sen hur det gick :-)
#1431774
Fick tillbaka bilen i fredags från bil firman.
Dom hade fått bärga den till verkstad :-D
När jag hämtade bilen hade säljaren kunder så fick ingen beskrivning vad som hade gjordes på verkstan.
Kopplingen kändes bra, När jag kom hem kollade jag hydral oljan i behållaren som fortfarande var smutsig.
Nu efter ca 80 mils körning så uppstår fortfarande problemet när jag åker längre sträckor utan att ha kopplat på ca 5-10 mil värre desto längre tid jag inte har kopplat.
Dom sa att dom skulle byta vätska och huvudkopplings cylinder men som sagt problemet är fortfarande kvar men inte lika mycket som innan.
Ska kolla om huvudcylindern ser ny ut...
#1431817
Intressant!

Jag luftade min koppling , det kom ut både ganska äcklig bromsvätska och en hel del luft.
Kopplingen gick från att behöva peta upp pedalen med tån varje gång till att fungera perfekt, men än så länge har det bara gått en vecka.
Så luft verkar vara en del av problemet, frågan är väl bara hur luften har tagit sig in isystemet från början...
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]