Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1431276
Xanthopteryx skrev: lör 20 feb 2021, 18:57 BLIS: Sitter radar på var sida snett bakåt. Omlackering kan störa. Står även i manualen vad jag minns.
Bakre stötfångare/skärm är helt ny och kommer från fabriken lackad i rätt färg som Bilia förklarar för mig. Vid sådana tillfälle tillfälle brukar lacken inte vara problem får jag höra. Båda sensorer/radar är nya.
Ngt är galet. Det att Bilia inte lyssnar på mig och kollar inte på videon son jag filmat vid många tillfällen hjälper inte till. De påstod att fenomenet inte framkom när de provkört bilen.
Därefter var det en som märkt och då bytte de på en gång men fenomenet kvarstår.
av Qualia
#1431668
Det är ju 6månade reklamation på jobbet, och 12månder granit på jobbet..
Nu har du upptäckte problemet långt tidigare och reklamerat till de, ändå så görs det inget, blir man bäst mörkrädd..

Undra hur mycket de fakturerar till försäkringsbolaget för det jobbet de har gjort..

Stå på dig!
#1431784
Ni har rätt MEN som sagt Volvia vill att jag själv ska sköta dialog med Bilia dessutom vill man att jag jag ska acceptera allt. Volvia har beslutat att laga bilen och vållandes försäkring betalar inte för felbeslut och dåligt utfört jobb.
Idag ska jag lämna in bilen för reparation.
Och det stora problemet vdfn hur det blir. Om de oberoende kontrollanter godkänner den 1cm diffen mellan hjulhuskanten och hjulet då blir det mkt mer jobb för min del. Med det erfarenhet hittills så känns det som Bilia vill ha beställnings jobb för att bli av med mig.
av Lockis
#1431797
least skrev:Som tidigare sagts, plocka ut bilen. Avsluta skadeprocessen. Byt in bilen hos Bilia.
Detta låter som ett idiotiskt förslag rent ekonomist...
av least
#1431799
Kanske det, men det är en sund lösning om man inte vill prata med anläggningens kundrelationsansvarige.
Vilket inte verkar ha inträffat.

Och varför skulle inbytet behöva bli dåligt, bilen är ju helt i sin ordning.
#1431811
Jag börjar fundera på vad det är för skadeverkstad egentligen.
Den (Bilia också) som fixade min bil har varit väldigt tillmötesgående när jag har haft synpunkter.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 40
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]