Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktorb
#1431663
Tjena!
Har ett jäkla störande ljud som kommer fram när jag kört 10-15 minuter. Bilhandlaren jag köpte bilen av hittar inga fel och självklart är den tyst när de ska testa. Vad kan detta vara? Har läst att länkarmsbussning är en vanlig orsak till missljud, kan det vara orsaken?
Se videon för att höra:


Tack! :-D
#1431670
Jag tycker det låter som avgassystemet som gnider mot värmeskölden. Hade samme ljud på en saab jag böt till 3 tum system på.
#1431693
Så lät polarens V70 när dom främre länkarmsbussningarna bak hade gett upp.

När dom gav upp på min V70 så lät den inget direkt.
Men den uppträdde som en hjulbent ko på vägen.
Man fick små korrigera hela tiden, framför allt i kurvor.

Hur är väghållningen på din bil?
av Cox
#1431705
Länkramsbussning helt klart, går inte att missa bara att hissa upp eller lägga sig ner och titta. Så kommer du att se att dom är utrostade....

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1432531
Stefan_KG skrev:Så lät polarens V70 när dom främre länkarmsbussningarna bak hade gett upp.

När dom gav upp på min V70 så lät den inget direkt.
Men den uppträdde som en hjulbent ko på vägen.
Man fick små korrigera hela tiden, framför allt i kurvor.

Hur är väghållningen på din bil?
Har själv en V60 D5 -12 med inte riktigt samma frekventa ljud men den låter hela tiden vid ojämnheter på vägen, skulle beskriva mitt oljud som när ett ryggstöd i bilen inte låst sig riktigt i fästet, vet konstig "ljudbeskrivning" men det påminner om det , har misstänkt övre stötdämparfästet men har ryckt i dämparna och de verkar sitta som de ska men man kanske måste ta bort dom för att se med säkerhet?
Bara att min beter som som en orm på vägen också,speciellt i rondeller.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]